c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-08-29_14-04-42.jpg

 

ترکمن سسی - رئیس مرکز اسلامی گلستان در آیین تجلیل از پرچمداران محراب و مشاجد شاخص اهل سنت در گنبدکاووس بر استفاده از زبان و ابزار روز برای ارائه مفاهیم دینی در جامعه تاکید کرد.


به گزارش رابط خبری، حجت الاسلام نورعلی دیلم در آیین تجلیل از پرچمداران محراب و مساجد شاخص اهل سنت در مسجد آخوند طلابی گفت: امروز دشمن با استفاده از حربه ها و نرم افزارهای مختلف و فضای مجازی درصدد سکولار و بی دین کردن جوانان هستند و لازم و ضروری است برای ارائه مفاهیم دینی از زبان و ابزار روز استفاده کنیم.
وی بیان کرد: اعتقاد نداشتن به دین حربه اول دشمن است و امروز بحث سیعه و سنی ملاک نیست بلکه دشمن با شیعه متدین و مذهبی و سنی متدین و مذهبی مشکل دارد.
رئیس مرکز اسلامی گلستان با تاکید برافزایش جاذبه های مسجد، تصریح کرد: توسعه و اشاعه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بصریتی باعث جذب بیشتر جوانان به مساجد خواهد شد.
حجت الاسلام دیلم با قرائت آیه "انما یعمر مساجد الله من امن بالله و الیوم الآخر و اقام الصلاه و آتی الزکاه ولم یخش الا الله فعسی اولیک ان یکونوا من المهتدین" (منحصرا تعمیر مساجد خدا به دست کسانی است که به خدا و روز قیامت ایمان آورده و نماز به پا دارند و زکات مال خود بدهند و از غیرخدا نترسند، پس امید است که از هدایت یافتگان راه خدا باشند)، بیان کرد: افرادی که ایمان به خدای متعال داشته باشند قطعا برای عمران ظاهری و باطنی  خانه های خداوند بر روی زمین تلاش خواهند کرد.
وی اظهار کرد: برگزاری چنین نشست هایی برای این است که کارکردهای مساجد را یادآوری کنیم، بشناسیم و برای انجام آنها اهتمام بورزیم تا تاثیرگذاری مسجد در بدنه اجتماع و دین داری مردم بیشتر از گذشته شدت یابد.
رئیس مرکز اسلامی گلستان، جایگاه عبادت و پرستش خالصانه را اولین کارکرد مسجد بیان کرد و گفت: باید تمام تلاش و همت ما این باشد که زمینه عبادت آحاد مردم و خصوصا جوانان را در مساجد فراهم کنیم.
حجت الاسلام دیلم، با اشاره به کارکرد متفاوت مسجد در زمان هجرت پیامبر (ص) گفت: امروز با پیشرفت جامعه نیازهای مردم نیز متفاوت تر از گذشته است و در کنار کارکردهایی همچون کارکرد قضایی، حل اختلاف، صلح و سازش، رسیدگی به مشکلات مردم، آمادگی دفاعی و جنگی، می توان کارکردهایی اجتماعی مثل دستگیری از فقرا و مستمندان، مشارکت در حل نارسایی های اجتماعی، حل آسیب های اجتماعی، تعاون، پروش نیروهای خوب برای انقلاب، جذب جوانان، برنامه های اردویی، کتابخانه، ورزشی، کانون های حل اختلاف، کمک های مومنانه و ... داشته باشند.
وی با اشاره به افتتاح دفتر کانون حل اختلاف در شعبه گنبد مرکز اسلامی گلستان، افزود: از ظرفیت علما و روحانیون بیشتر استفاده کنیم و لازم است ائمه جمعه و جماعات دورهم بنشینند و اختلاف های پیش آمده را همان اول حل و فصل کنند.
رئیس مرکز اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: هرچقدر نوجوانان و جوانان به کانون حوزه، مکتب خانه و مسجد جذب شوند آسیب های اجتماعی نیز قطعا کمتر خواهد شد.
حجت الاسلام دیلم با اشاره به ارکان اصلی مسجد، افزود: هیات امنا و امام جماعت در کنار هم برای رشد و تعالی مسجد تلاش کنند.
وی با تاکید بر داشتن مسجد محوری، افزود: دغدغه ما این است که فارغ التحصیل بیکار نداشته باشیم و بنا بر دستور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان هرقانون و اقدامی که در حوزه مساجد و اماکن مذهبی استان گلستان صورت می گیرد باید بین شیعه و اهل سنت برابر و یکی باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر