c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-08-16_21-40-34.jpg

 


ترکمن سسی – معاون آموزش و پرورش آق قلا گفت: بسته های لوازم التحریر به ارزش پنج میلیارد تومان به پنج هزار دانش آموز کم بضاعت عضو کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، بهزیستی و اقشار آسیب پذیر در مناطق محروم و کم برخوردار اهدا می کنیم.


به گزارش خبرنگار اقتصاد گلستان، پرویز پقه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار گفت: امسال نیز در آستانه بازگشایی مدارس و در قالب طرح شهید پورجعفری و طرح همکلاسی مهربان، برنامه ریزی خواهیم کرد تا برای پنج هزار دانش آموز کم بضاعت عضو کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، بهزیستی و اقشار آسیب پذیر در مناطق محروم و کم برخوردار به ارزش پنج میلیارد تومان بسته های لوازم التحریر اهدا کنیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش آق قلا افزود:سال گذشته در قالب طرح همکلاسی مهربان برای دانش آموزان آسیب پذیر و کم بضاعت که وضعیت مالی خوبی نداشتند و جزو دهک های ضعیف جامعه بودند، سه هزار بسته لوازم التحریر توسط کارگروه این طرح اهداء گردید.

پقه، در بخش اول سخنان خود با بیان اینکه، موضوع خبرنگاری و قلم فرسایی از مباحث مهمی است که در آیات قرآن و احادیث به آن اشاره شده است، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به قلم قسم می خورد که این مهم نشان از جایگاه و شان آن می باشد.
وی تصریح کرد: خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای جامعه هستند که بدون هیچ چشم داشتی مسئولیت سنگین و خطیر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را برعهده دارند.
معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش آق قلا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود مدارس تخریبی و فرسوده در سطح شهرستان گفت: در سطح شهرستان 30 مدرسه فرسوده وجود دارند که باید تخریب شوند و به علت کمبود فضای کلاسی، 27 کلاس درس کانکسی نیز وجود دارند.
پقه تصریح کرد: حذف کلاس های کانکسی و احداث پروژه های جدید در اولویت برنامه های آموزش و پرورش شهرستان قرار دارد.
وی همچنین بیان کرد: چهار مدرسه: "سه کلاسه روستای سخی آباد"، "سه کلاسه روستای کرد"، " دو کلاسه روستای سلاق یلقی" و "شش کلاسه روستای یلمه سالیان" که از سال 1398 توسط خیرین شروع به کار شده بود در سه ماهه اول سال تحصیلی امسال به بهره برداری خواهند رسید.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش آق قلا در ادامه افزود: "مدرسه شش کلاسه بانک پاسارگاد در روستای بدراق ملا"، "مدرسه شش کلاسه خیرساز، خداوردی کر روستای چن سبلی"، "مدرسه سه کلاسه مرحوم توسلی روستای دوگونچی" و همچنین "مدرسه متوسطه دوم در روستای اسلام آباد" با تجهیز امکانات آموزشی آماده بهره برداری می باشند.
پقه، همچنین بیان کرد: بانک پاسارگاد به ما قول داد که در زمینه ساخت و تجهیز مدرسه شش کلاسه حضرت مریم روستای قانقرمه  همکاری و مساعدت داشته باشد. بانک سامان نیز برای احداث و ساخت مدرسه شهید قره داغلی همکاری خواهند داشت.
معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در ادامه گفت: مدرسه پنج کلاسه محله کل آباد شهر آق قلا که توسط مرحوم دکتر غنی شروع شده بود طی جلسه ای که با فرزندش صحبت کردیم، قول همکاری و ادامه ساخت را دادند.
پقه افزود: کلنگ زنی مدرسه شش کلاسه در روستای یامپی هم با حمایت و کمک یکی از خیرین در نیمه دوم سال انجام خواهد گرفت. همچنین عملیات احداث مدرسه سه کلاسه الحاقی در روستای بهلکه داشلی کنار مدرسه متوسطه اول صورت خواهد گرفت که در همان مکان دانش آموزان بتوانند در مقطع متوسطه دوم نیز تحصیل کنند.
وی اظهار کرد: تولیدی و اقتصادی کردن هنرستان ها از جمله هنرستان شهید رجایی عطا آباد به عنوان قطب مبل استان و کشور، جزو برنامه های آموزش و پرورش شهرستان می باشد.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش آق قلا درخصوص رنگ آمیزی و زیباسازی مدارس نیز گفت: حدود 50 الی 60 مدرسه در سطح شهرستان که چیزی بین 30 الی ۴۰ درصد مدارس را شامل می شود مورد رنگ آمیزی، شاداب سازی و آسفالت حیاط مدرسه قرار خواهند گرفت.

رستم جرجانی/ خبرنگار

 

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر