c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-05-31_19-38-47.jpg

 

 

ترکمن سسی – آیت الله سیدکاظم نورمفیدی گفت: نگاه من به تمام استان یکسان است. دردهای همه مناطق استان را به مسولین می گوییم. هیچ وقت از توجه یکسان به همه نقاط استان غافل نیستم و در این مورد هیچ شکی نداشته باشید.


به گزارش ترکمن سسی، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز چهارشنبه 10 خرداد 1402 در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه ترکمن و شرق گلستان اظهار کرد: گرفتاری ها و مشکلات حل نشده همه جا و برای همه کس هست. دولت ها هم دوست دارند کار کنند منتهی باید پیگیری شود کارهای ناتمام تا به نتیجه برسد.


نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به برخی اخبار جعلی رسانه های خارج نشین گفت: من مبنایم این است که اصلا حرفی نمی زنم که برای استان مشکل درست شود. اصل ادعایی که آن رسانه ها مطرح می کنند دروغ بود. نه همچین جلسه ای بوده و نه بنده چنان حرفی زدم.


آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: همانگونه که می دانید تکذیب آن ادعاها در رسانه ای منطقه انعکاس گسترده ای داشت. قصد اینها این است که همدلی و انسجام منطقه را به هم بزنند. انتظار ما این است خود اهالی رسانه در چنین مواردی وارد میدان شوید و نگذارید آنها به اهداف شومشان برسند. وقتی استان به هم بریزد همه چیز به هم خواهد خورد. هرکجا یک همچین مسایلی پیش بیاید بنده ورود می کنم.


وی خاطر نشان کرد: وقتی موضوع راه اندازی پتروشیمی مطرح شد همان وقت گفتم حتما از ظرفیت جوانان بومی و ترکمن در این شرکت استفاده شود. در مسائل سیاسی اجتماعی اقتصادی همیشه جانب ترکمن ها را داشته ام.


محمود رحیمی کنشگر اجتماعی و فعال رسانه ای گنبدی در این دیدار با اشاره به عدم توسعه زیرساخت ها و محرومیت های بسیار در شرق گلستان اظهار کرد: ده سال از مصوبه احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی گنبدکاووس می گذرد و اکنون بنابه دلایلی صحبت از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی می شود و ساخت بیمارستان همچنان رنگ واقعیت به خود نگرفته و تکلیف تحویل زمین مورد نیاز برای احداث آن به علوم پزشکی مشخص نیست.


محمود رحیمی تاکید کرد: امکانات رفاهی برای مردم در شرق گلستان با این همه وسعت و جمعیت باید مدنظر دولت ها باشد. بیمارستان مسله مهمی است که با سلامتی و درمان‌ مردم سرو کار دارد.


آیت الله سید کاظم نورمفیدی در واکنش به صحبت های محمود رحیمی گفت اظهار کرد: مشکل ساخت بیمارستان هزار تختخوابی گرگان نیز علیرغم تحویل زمین همچنان هست. وقتی دکتر ملک زاده به گنبدکاووس آمد گفت که ترکمن صحرا قطب سرطان مری هست و ما از همان زمان به فکر افتادیم بیمارستان تخصصی سرطان در گنبدکاووس احداث بکنیم. به برای تغییر کاربری زمین ۶۰۰ میلیارد تومان می خواهند و هنوز هم مشکل حل نشده، درحالیکه ما آن را برای بخش خصوصی نمی خواهیم بلکه می خواهیم آن را بسازیم و تحویل دولت بدهیم.


وی ادامه داد: یا همین پتروشیمی گلستان با حدود ۹۰ هزار سهامدار حدود ۱۷- ۱۸ سال است که کلنگ احداث آن زده شده و هنوز نتیجه نداده و اخیرا در دولت رئیسی بالاخره هلدینگ خلیج فارس آمده و سرمایه گذاری می کند. جزیره آشوراده بیست سال هست که هنوز به نتیجه نرسیده یا کمربندی گرگان که همچنان بحثش هست ولی به سرانجام نرسیده، از این گرفتاری ها و مشکلات حل نشده همه جا و برای همه کس هست. دولت ها هم دوست دارند کار  کنند منتهی باید پیگیری شود تا کارهای ناتمام به نتیجه برسد.


آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: من یک مقام معنوی هستم. مقام اجرایی نیستم و هرکار اجرایی را نمی توانم انجام بدهم. ما اینقدر مشکل در استان داریم . اینطور نیست که اگر من بگویم حتما حل می شود. اینها باید پیگیری شود از طریق نماینده مردم از طریق استاندار و مدیران اجرایی، البته اینها هم کار می کنند و با توجه به توان استان در حال رفع مشکلات استان هستند. اگر من بدانم که اعتبارات شرق گلستان را به مرکز استان می برند من نخواهم گذاشت.


وی ادامه داد: وقتی آمار اعتبارات را دیدم اعتبارات گنبد کمتر از گرگان نبود. نباید بدون مستند چنین ادعایی مطرح شود. من همیشه گفته ام از پلیس راه نوکنده تا آن طرف مراوه تپه همه گلستان یکسان است. حواسم به همه مناطق استان هست. دردهای همه مناطق استان را به مسولین می گوییم. شماها نیز باید دنبال این مسایل را بگیرید. شرق و غرب هم ندارد. من شخصا اینجوری نگاه می کنم. من اگر بدانم جایی توجه کمتری می شود هیچ وقت اجازه نخواهم داد. هیچ وقت غافل نیستم از چنین چیزها و در این مورد هیچ شکی نداشته باشید.


آیت الله نورمفیدی خاطر نشان کرد: برای طرح ادعای توسعه نامتوازن باید دلیل قانع کننده و قابل اثبات وجود داشته باشد. باید ادعا را با دلیل و مدرک به رخ مسولین بکشید. باید دلیل بیاورید که توجه مسولین استانی به شرق گلستان نبست به مناطق مرکزی و غربی استان کمتر است. تا به دلیل و مدرک با مسولین حرف بزنم. وقتی از شنیده ها صحبت بکنیم آنها پاسخ می دهند که اشتباه می کنند ، اینطور نیست.


وی یادآور شد: برخی شایعاتی درست کردند که فلانی نمی گذارد بودجه ها به شرق گلستان بیاید. اینها واقعیت ندارد. اینها باید فردای قیامت به خدا جواب بدهند.

در ادامه این جلسه آنه محمد بیات فعال رسانه ای گنبدی با اشاره به مشکلات زیست محیطی کارخانه ید گفت: انباشت ۱۸ ساله شورابه های کارخانه ید کانسار خزر مشکل حادی شده برای محیط زیست منطقه ، به گوش همه مسولین استان هم رسید لیکن تاکنون واکنش خاصی نداشتند. برای مدیریت این شورابه باید تمهیداتی اندیشیده شود.


آیت الله نورمفیدی در پاسخ به این موضوع اظهار کرد: این قضیه یک بحث صرف اجرایی است و توسط مدیران متولی خاص خود باید پیگیری شود و استاندار به عنوان رئیس همه مدیران اجرایی استان باید پیگیری کند. شما اهالی رسانه هم باید پیگیر باشید و پاسخ دغدغه های خود را از مدیران دریافت کنید و مسولین از استاندار، نماینده مردم و دیگر مدیران متولی و حتی مدیران آن واحد تولیدی هم باید جوابگو باشند. من راجع به مسائل کلی استان مثل راجع به قیمت گندم پیگیری می کنم.

در ادامه این جلسه ، مدیرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره با خبر جعلی منتسب به آیت الله نورمفیدی در برخی از رسانه ها و فضای مجازی گفت: اکثر رسانه های جامعه ترکمنی تکذیبیه مرکز اسلامی گلستان مبنی بر کذب بودن خبر  را منتشر کردند.


رضا ولی پور افزود: پیش از صدور تکذبیه نیز مشخص و مبرهن بود که حضرتعالی چنین صحبت هایی را هرگز مطرح نکرده اید.
وی، از آیت الله نورمفیدی به عنوان منادی وحدت و سمبل اتحاد بین شیعه و سنی نام برد.


سپس نورمحمد دانشمند مدیر مسئول پایگاه خبری ترکمن سسی با طرح موضوع مدارس کانکسی در گلستان گفت: دو هفته قبل گزارشی از تحصیل دانش آموزان ابتدایی یک روستا در اطراف گنبدکاووس منتشر کردیم که در آن دانش آموزان در کانکس های فرسوده تحصیل می کردند و متولیان امر واکنش نشان دادند که 99 مدرسه کانکسی در گلستان وجود دارد. وی درخواست کرد که در صورت امکان در سفر دوم ریاست جمهوری اعتباری پیش بینی شود تا مدارس کانکسی در استان جمع آوری شود.

آیت الله نورمفیدی پاسخ داد: نیازهای استان خیلی بیش از این حرف هاست.ما خودمان حدود بیست مدرسه احداث کردیم. مدیران استان برنامه ریزی می کنند نیازها مطرح می شود و اولویت بندی می کنند و در سفر رییس جمهور چهار پنج تا از خواسته های عمومی استان را مطرح می کنند. نیازهای استان خیلی بیشتر از اینهاست. شاید هزاران نیاز در استان وجود داشته باشد. در سفر های استانی نیازهای اصلی و اساسی استان را مطرح می کنند. طرح این موارد روال دارد و بعید می دانم در سفر رییس جمهور این خواسته مطرح شود. جمع آوری مدارس کانکسی به عهده خود استان است.

 

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-05-31_19-38-45.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر