c_300_250_16777215_10_images_11001.jpg

 


گنبدکاووس - ترکمن سسی - رییس ستاد اجرایی خدمات سفر گنبدکاووس گفت: از زمان شروع تعطیلات نوروزی در ۲۵ اسفند پازسال تاکنون حدود ۲۱ هزار مسافر نوروزی از بنای تاریخی "گنبدقابوس"، بلندترین بنای تمام آجری جهان در این شهر دیدن کردند.


مهدی دهرویه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تا روز گذشته در مجموع حدود ۱۵۴ هزار مسافر و گردشگر از جاذبه های تاریخی، طبیعی، تفریحی و دست‌ساز گنبدکاووس دیدن کردند.

وی افزود: از این تعداد بازدید مسافران و گردشگران نوروزی، ۲۰ هزار و ۶۵۳ نفر از بنای گنبدقابوس، ۴۰ هزار و ۶۷۳ نفر از اماکن مذهبی، افزون بر ۲۸ هزار مسافر از جاذبه‌های طبیعی و تفریحی و ۶۴ هزار و ۵۰۴ گردشگر هم از اماکن و فضاهای دست ساز در گنبدکاووس دیدن کردند.

دهرویه اضافه کرد: در بازه زمانی اشاره شده همچنین ۱۳ هزار و ۳۷۳ مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی گنبدکاووس اسکان یافتند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است که در کنار تنوع اقوام و فرهنگ‌ها، جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله آستان امامزاده یحیی بن زید(ع)، سه تالاب بین المللی آلماگل، آجی‌گلی و آلاگل در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت‌های سرسبز است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر