c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-03-23_11-18-36.jpg

 

ترکمن سسی - استاندار گلستان گفت: مدیرعامل و اعضای هیات مدیره منطقه آزاد اینجه‌برون تا پایان فروردین ماه 1402 معرفی و منصوب خواهند شد.


به گزارش ترکمن سسی، علی‌محمد زنگانه، در دیدار نوروزی با نماینده ولی‌فقیه در‌ گلستان اظهار کرد: علاج بخشی خلیج گرگان دارای برنامه عملیاتی است.
وی ادامه داد: این برنامه به صورت دقیق دیگر حال اجرا است و در کنار لایروبی موضوع پمپاژ آب از دریا به خلیج و تامین حق آبه خلیج از دیگر اقدامات این برنامه عملیاتی است.
استاندار گلستان گفت: لایروبی کانال‌های منتهی به خلیج یکی از مهمترین اقداماتی بود که با فدرت در حال پیگیری است و تصاویر هوایی به صورت کاملا مشهود عظمت تاثیرگذاری این لایروبی را مشخص می‌کند.
زنگانه بیان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در دست اقدام استان مسائل اقتصادی در استان است که تلاش شده با توسعه روابط اقتصادی و تجاری خارجی، فراهم کردن زیرساخت‌های حضور سرمایه‌گذار بتوانیم اتفاقات مهمی را شکل دهیم.
وی اضافه کرد: برای توسعه استان ۳۱ سند بخشی را آماده‌ کردیم و در بخش‌های مختلف دارای برنامه و هدف هستیم.
استاندار گلستان بیان کرد: در بخش گردشگری این سند، اقدامات انجام شده باعث شد در ایام نوروز تا کنون، ماندگاری مسافر در استان ۱۸ درصد افزایش یافت.
زنگانه افزود: تقویت صادرات و افزایش سطح دیپلماسی اقتصادی را با جدیت دنبال کردیم که باعث شد عبور کامیون‌ها از مرز ترکمنستان که به صفر رسیده بود روزانه به ۱۰۰ کامیون برسد.
وی اضافه کرد: اقدامات انجام شده باعث شد صادرات غیرنفتی استان ۲۵ درصد افزایش یابد و هدفگذاری ما بر این است که این امر به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار برسد.
استاندار گلستان گفت: استان برای جذب سرمایه‌گذار به دلیل عدم تامین زیرساخت‌های لازم به شدت با مشکل روبرو بود.
زنگانه بیان کرد: به یاری پروردگار در حال حاضر اقدامات خوبی در بخش زیرساختی بخصوص برق انجام شده است.
وی گفت: ارتباط خوبی با قزاقستان و جمهوری تاتارستان روسیه برقرار شده و این اقدامات در راستای توسعه روابط اقتصادی و سیاست خارجی با کشورهای همسایه شکل گرفته است.
استاندار گلستان با اشاره به تنش آبی موجود در استان،افزود: از ابتدای ورود ما به استان تاکنون یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای موضوع آب هزینه کردیم.
زنگانه گفت: متاسفانه سطح آب‌های زیرزمینی به دلیل برداشت‌های بی‌رویه در یک مورد دبی چاه آبی که ۲۰ لیتر بر ثانیه بوده به دو لیتر بر ثانیه رسیده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رفع تنش آبی استان شیرین‌سازی آب دریای خزر است، گفت: مجوز خرید تضمینی شیرین سازی آب صادر شده و به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه هستیم و قرار شده خط انتقال از طریق قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تامین شود.
استاندار گلستان تاکید کرد: با مپنا رایزنی کردیم به عنوان پیمانکار یا سرمایه‌گذار وارد پروژه شود.

دیدگاه‌ها  

0 #1 نوری 1402-01-05 15:54
امیدوارم مدیران توانمند و شیفته خدمت به مردم معرفی و منصوب بشوند. مدیرانی که شم اقتصادی قوی ، تخصص و خلاقیت و شهامت و قدرت مذاکره و تصمیم گیری داشته باشند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر