c_300_250_16777215_10_images_10992.jpg

 

ترکمن سسی – ارازبخت پرسور – باغچه های خانگی که هم طراوت و زیبایی و هم میوه و برکت برای خانواده ها فراهم می آورند در اول بهار زیبایی های خاص خود را دارند.


همزمان با آغاز حیات دوباره طبیعت در ابتدای بهار، باغچه های خانگی هم با شاخ و برگ ها و شکوفه های رنگارنگ خود طبیعت بهاری به خود می گیرند و حس خوب آرامش ، امید و تازگی به تماشاگران خود هدیه می دهند.
بسیاری از شهروندان بویژه در روستاها در فضای کوچک و بزرگ حیاط منزل خود باغچه خانگی دارند و به عنوان یکی از دل مشغولی های رندگی در طول سال با آن سرگرم هستند.
 این باغچه ها در چهارفصل سال زیبایی های خاص خود را دارند. در ابتدای سال تازگی، طراوت و اوج زیبایی را دارند، در فصل تابستان میوه های خوشمزه ، سایه سارهای دل انگیز و هوای دلپذیر، در فصل پاییز تنوع رنگ و برگ ریزان و در زمستان نیز با بارش باران و نشستن برف روی شاخه ها همچنان زیباست.
داشتن باغچه خانگی علاوه بر فراهم آوردن آرامش و نشاط روحی به اقتصاد خانوارها نیز کمک می کند. با اندکی خلاقیت و تلاش می توان به راحتی انواع سبزیجات و صیفی جات به میزان مصرف افراد خانوار و حتی بیشتر را در فضای محدود باغچه خانگی به عمل آورد. محصولاتی که سالم و تازه هستند.
توجه به راه اندازی یک باغچه خانگی همچنین می تواند به فرهنگ سازی گسترش فضای سبز و درختکاری در بین افراد خردسال خانواده نیز اثرگذار باشد.

با این همه زیبایی و برکت اگر فضای محدودی برای راه اندازی یک باغچه خانگی ساده دارید، حیف است آن را نداشته باشید و از دنیای شلوغ و پرهیاهوی ماشینی اندکی رها شوید.

دیدگاه‌ها  

0 #1 یمگو 1402-01-06 13:34
حس امید و شروع دوباره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر