c_300_250_16777215_10_images_10963.jpg

 


ترکمن سسی - شهید جبار خجسته که یکی از شهدای اهل سنت ترکمن صحراست ، در تاریخ دهم خرداد ۱۳۴۳ در روستای آق قایه شهرستان گنبدکاووس دیده به جهان گشود.


شهید جبار خجسته داشلی‌برون دهم مرداد ۱۳۴۳ در روستای آق قایه از توابع شهرستان گنبدکاوس به دنیا آمد. پدرش مجید، کشاورز بود و مادرش نازبی بی نام داشت. تا اول متوسطه درس خواند. او نیز کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت.
پدرش آقا مجید خجسته مردی مومن و زحمتکش بود که از طریق دامداری چرخه اقتصاد زندگی را و مادرش سرکارخانم ناز بی بی خجسته بانویی خانه دار و مهربان بود. شهید بزرگوار دارای ۵ برادر و ۲ خواهر بودند و خود اولین فرزند خانواده بود.
شهید دوران کودکی خود را در آغوش گرم پدر و مادر سپری نمود تا اینکه به سن رفتن به مدرسه رسید و توانست دوران ابتدایی خویش را در دبستان روستای محل تولدش با موفقیت به اتمام برساند.
او برای ورود به مقطع بالاتر به شهرستان گنبد آمدند و دوره راهنمایی را به اتمام رساند و دوره دبیرستان را تا اول نظری گذرانده بود؛ و بعداز فراغت از تحصیل کاردر بیمارستان و کمک به بیماران را شروع کرد و به پدر خویش کمک می‌کرد تا اینکه در سن ۱۸ سالگی به خدمت مقدس سربازی که همزمان با جنگ تحمیلی عراق بر ایران بود به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت.
سرانجام در تاریخ نوزدهم خرداد ۱۳۶۷ در منطقه شهابیه در حین انجام عملیات علیه دشمن به شهادت رسید و خون پاک خود راتقدیم خاک میهن اسلامی نمود.


 روحش شاد و یادش گرامی باد

گلستان ما

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر