c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-03-14_20-28-33.jpg

 

 

ترکمن سسی – استاندار گلستان گفت: راه اندازی پتروشیمی گلستان تاثیر بزرگی بر اقتصاد استان خواهد داشت و تا ۴۰ هزار میلیارد تومان به میانگین درآمد مردم گلستان کمک می کند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، علی محمد زنگانه امروز سه شنبه ۲۳ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پتروشیمی گلستان یکی از بن بست های توسعه استان بود و موارد حقوقی پیچیده ای داشت که در دولت سیزدهم بن بست شکنی شد.


وی یادآور شد: بعد از سفر ریاست جمهوری به گلستان و با تفویض اختیار رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری گلستان، طی یک سال گذشته بسیاری از موانع پیچیده آن مرتفع شد و طی این مدت در واقع " گاو را پوست کندیم و به دمش رسیدیم" و تا اینجا نیز دستاورد بزرگی است.


زنگانه ادامه داد: سهامدار عمده پتروشیمی گلستان، شرکت ملی پتروشیمی ایران بود که براساس اصل ۴۴ از آن خارج و به هلدینگ خلیج فارس محول شد. شرکت پتروشیمی خلیج فارس هیات مدیره و سهامداران خود را دارد و آنها باید به سهامداران خود پاسخگو باشند و مهم بود که سرمایه گذاری در پتروشیمی گلستان باید برای آنها توجیه اقتصادی داشته باشد.


وی افزود: با مذاکرات فشرده ای که با مدیران هلدینگ خلیج فارس انجام دادیم و پس از رفت و آمدهای بسیار، توجیه اقتصادی پتروشیمی گلستان را برای آنها راه انداختیم و هلدینگ خلیج فارس به عنوان سرمایه‌گذار این پروژه همراهی خود را اعلام و با همراهی وزارت نفت مجوز افزایش سرمایه از طریق بورس صادر شد و قیمت مورد توافق هم همان قیمت تابلو در بورس شد تا حقوق سهام داران پتروشیمی گلستان ضایع نشود.

 زنگانه تصریح کرد: راه اندازی پروژه پتروشیمی گلستان ۴۰ هزار میلیارد تومان به میانگین درآمد سرانه (GNP) مردم گلستان می کند. در حال حاضر میانگین درآمد سرانه (GNP) مردم گلستان ۵۶ هزار میلیارد تومان است. این رقم از نصف میانگین کشوری پایین تر است و این اوج فقر مردم گلستان در مقایسه با میانگین کشوری است. بنا داریم تا افق ۱۴۰۴ این رقم به ۲۲۴ هزار میلیارد تومان برسانیم. کشش استان گلستان ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه پتروشیمی در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان انجام خواهد شد و تا آن زمان انتقال از هیئت مدیره قدیم به هیئت مدیره جدید بر اساس تفاهم نامه امضا شده با دکتر علی عسگری رئیس هلدینگ خلیج فارس صورت می گیرد.

استاندار گلستان تاکید کرد: پتروشیمی گلستان یکی از پروژه های تحول آفرین است که تاثیر بزرگی بر اقتصاد مردم استان خواهد داشت.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر