c_300_250_16777215_10_images_10770.jpg

 

ترکمن سسی - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، خدمات آن نهاد مردمی در حوزه های امداد و نجات، بهداشت و درمان، آموزش، داوطلبان و جوانان در یکسال گذشته را تشریح کرد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، جمعیت هلال احمر به منظور تحقق رسالت انسانی و اصلی که تسکین آلام بشری است به مردم خدمات خالصانه و بی منت ارائه می کند و گسترده ترین نهاد مردمی است که بر پایه مشارکت عمومی و داوطلبانه مردم بنا شده و با توجه به ظرفیت‌های مختلف در عرصه‌های ‌امدادونجات، داوطلبی، درمان، آموزش همگانی و... و به عنوان یک جمعیت ملی کارآمد هرجایی که مردم نیاز به داشته باشند با ظرفیت بالای داوطلبی خدمات ماندگاری را برجا می گذارد. در استان گلستان به عنوان یکی از استان های شمالی و پرحادثه و از طرفی پتانسیل های قوی در تمام حوزه ها، سعی می کند خدمات شایسته ای را به مردم ارائه دهد.


جمعیت هلال احمر گلستان از بهمن ماه سال 1400 تا بهمن سال 1401 یک هزار و 898 حادثه را تجربه کرده است بیشترین تعداد خدمات امدادی آن در یک هزار و 397 حادثه جاده ای بوده و141 حادثه کوهستان در مرتبه پس از آن قرار دارد.


قاسم غریب آبادی مدیرعامل هلال احمر استان در این باره می گوید: از بهمن سال پیش تا کنون از 10 هزار و 474 نفر حادثه دیده 3 هزار و 844 نفر مصدوم و یک هزار و 530 نفر با همکاری نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی استان انتقال داده شدند. همچنین 5 هزار و 375 نفر امدادرسانی شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در این مدت 6 هزار و 746 امدادگر و نجاتگر در قالب 2 هزار و 577 تیم عملیاتی بکارگیری شدند و یک هزار و 810 دستگاه آمبولانس، 296 دستگاه خودروی نجات، 359 دستگاه خودروی کمک دار و 113 ست کوهستان مهمترین تجهیزاتی بوده که در عملیات های یکسال گذشته استفاده شده است. در کنار آن نکته قابل توجه تعداد بالای حوادث است که منجر به فرسودگی خودروها و تجهیزات خواهد شد.
او در ادامه شهرستان هایی که بیشترین حادثه را پوشش داده را نام برد و گفت: هلال احمر شهرستان های گرگان، مینودشت و کردکوی بالاترین حادثه را پوشش داده اند. در بخش پایگاه های امدادونجات پایگاه زرینگلِ علی آباد کتول، پایگاه سهراهیِگالیکشو النگِ کردکوی در حوادث بیشتری نسبت به دیگر پایگاه های امدادونجات استان خدمات امدادی ارائه داده اند.

نسخه ی بیش از 187 هزار نفر در داروخانه هلال احمر گلستان پیچیده شد
یکی از حوزه های مهم در هلال احمر بخش درمان است جایی که مردم رنج دیده از بیماری به امید بهبودی به آن مراجعه می کنند. در هلال احمر مردم کم برخوردار نگاه امید بخشی تر برای درمان بیماری خود دارند.
مدیرعامل هلال احمر استان در خصوص خدمات درمانی استان گفت: از بهمن سال پیش تا بهمن امسال در 13 مرکز توانبخشی هلال احمر استان شامل 7 مرکز فیزیوتراپی، 3 مرکز گفتار درمانی، 2 مرکز کاردرمانی و یک مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان 10 هزار و 194 نفر خدمت درمانی با تعرفه نیمه دولتی دریافت کرده اند. در 2 داروخانه هلال احمر استان در گرگان و گنبدکاووس برای 187 هزار و 692 بیمار مراجعه کننده نسخه پیچیده شد. در این داروخانه ها به طور تقریبی 17 میلیارد ریال به مددجویان حوزه حمایتی دارو تحویل داده شده است. مضاف بر آن 3 هزار و 491 نفر از خدمات تیم های بهداشت و درمان اضطراری استان در بخش های معاینات پزشکی، مشاوره مامایی، غربالگری سیستم اسکلتی_ حرکتی ویژه کودکان و نوجوانان بهره مند شده اند.
همچنین در حوزه مرکز پزشکی حج و زیارت یک هزار و 600 نفر از حجاج اعزامی به بیت الحرام سال1400 تحت معاینات پزشکی قرارگرفته و552 نفر از آنان واکسینه شدند.


آموزش همگانی و عمومی به قریب 30 هزار نفر در گلستان
آموزش مردم برای رویارویی با حوادث و بحران ها جزو وظایف اصلی هلال احمر است به مثابه آن آموزش تخصصی نیروهای امدادی برای ارائه خدمات امدادی به مردم گرفتار در حوادث و بلایا جزو برنامه های ضروری هلال احمر است.
قاسم غریب آبادی به این موضوع اشاره کرد و افزود: در قالب دوره های کمک های اولیه 22 ساعته، مهارت های داوطلبی 40 ساعته، آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی و انسان ساخت، دوره های مبتنی بر نیاز جوامع، آموزش خانه های هلال و مانورهای تمرینی 29 هزار و 772 نفر آموزش دیدند. همچنین یک هزار و 830 امدادگر و نجاتگر داوطلب در آموزش های تخصصی اعم از اسکان اضطراری، پیش بیمارستانی، حمل و نقل جاده ای، مخابرات و ارتباطات رادیویی، نجات در آوار، اصول دسترسی با طناب و اصول پیمایش و راهبری در عملیات جست‌وجو و نجات دوره دیدند.


کمک 20 میلیارد ریالی خیرین و داوطلبان گلستانی در فعالیت های عمرانی
به گفته ی مدیرعامل استان، داوطلبان و خیرین به عنوان بخشی از جامعه که رنج و آلام مردم را درد خود می دانند و همواره قسمتی از توانمندی در اختیار را سهم نیکوکاری برای مردم کم برخوردار می کنند، 150 نفر از آنان در گلستان با اهدای کمک های مالی خود در قالب فعالیت های عمرانی برای کمک به مردم با هلال احمر استان همراهی کردند.
قاسم غریب آبادی اظهار کرد: ارائه خدمات به رایگان بهداشتی درمانی به 4هزار و 257 نفر حاصل اعزام 18 کاروان سلامت به مناطق دوره افتاده و کم برخوردار با مشارکت 400 پزشک و پیزاپزشک داوطلب و پرسنل استان از بهمن 1400 تا بهمن سال جاری است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: به منظور تامین بخشی از هزینه های بیماران کم برخوردار، به 5 هزار و 663 نفر کمک بلاعوض دارویی، درمانی داده شد و 99 نفر از متقاضیان وام قرض الحسنه دارو و درمان 44 میلیارد و 700 میلیون ریال برای دریافت وام از اعتبار اختصاص داده شده از سوی سازمان داوطلبان معرفی شدند.
غریب آبادی افزود: راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی از اتفاقات بسیار خوبی است که در هلال احمر انجام شده و بنای آن در کشور از سوی خیر داوطلب گلستانی نهاده شده است. در یک سال گذشته یک هزار و 546 نفر از بیمارانی که در خانه دوران نقاهت خود را می گذرانند از تجهیزات این بانک های امانی استفاده کردندوهمچنین31 قلم تجهیزات جدید به ارزش 866 میلیون ریال دریکسال اخیر به بانک هایامانات اهدا شده است.
وی ادامه داد: هلال احمر گلستان یکی از ارگان های مجری طرح توسعه محلات کم برخوردار کشور به عنوان یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است. در این استان طی یک سال گذشته  به 2 هزار و 898 بهره ور خدماتی به ارزش 3 میلیارد و 8 میلیون ریال ارائه شده است. همچنین در قالب سایر طرح های حمایتی 4 هزار سبد غذایی با ارزش 17 میلیارد ریال میان خانواده های کم برخوردار توزیع شده است.

جذب بیش از 6 هزار عضو جوان گلستانی به هلال احمر در یکسال گذشته
تنوع فعالیت ها در هلال احمر سبب جذابیت هلال احمربرای جذب جوانان در فعالیت های مرتبط است از طرفی وجود جوانان، داوطلبان و امدادگران است که فعالیت های این سازمان عام المنفعه را معنی دار کرده است.
مدیرعامل هلال احمر گلستان درباره فعالیت های حوزه جوانان استان گفت: در یکسال گذشته 6 هزار و 264 نفر جوان به عضویت هلال احمر درآمده اند که با برنامه ریزی فرهنگی و تربیت امدادی برای خدمت به مردم به ویژه آسیب دیدگان از حوادث آماده می شوند.
وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای جوانان جزو وظایف دستگاه های اجرایی است، افزود: در قالب طرح تابستانی شوق رویش بیش از 6 هزار جوان عضو در برنامه های آموزشی، تفریحی و فرهنگی شرکت کردند. همچنین در قالب در طرح یاس(یاران آسیب ستیز) قریب 1500 جوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تحت آموزش های عمومی کمک های اولیه قرار گرفتند. جشنواره «رفیق خوشبخت ما» یکی از طرح های مهم جوانان با موضوع رشادت های سردار شهید سلیمانی است و 4 هزارجوان در این طرح فرهنگی شرکت کرده اند.
غریب آبادی در پایان اظهار کرد: جامعه دانش آموزی بزرگترین گروهی هستند که به واسطه آن ها می توان شمار زیادی از مردم و خانواده ها را نسبت به رویارویی با حوادث و بحران ها آگاه کرد. در قالب طرح دادرس و به دنبال آن کاربینی عملیاتی 3 هزار دانش آموز پایه هشتم کمک های اولیه را فرا گرفتند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر