c_300_250_16777215_10_images_10743.jpg

 

 
ترکمن سسی - "کتاب زندگی نامه "قوچقر باغه"، حاوی هیجان انگیز ترین رخداد تاریخ معاصر ترکمن در انتظار چاپ قرار دارد." این را مدیر مسئول نشریه اقتصاد گلستان گفت.


رستم جرجانی در گفت و گو با خبرنگار ترکمن سسی اعلام کرد: "فریاد قره قوم" عنوان کتاب جالب زندگی نامه مرحوم "قوچقر باغه"، از روستای پیرواش شهرستان آق قلاست که مدت ها در انتظار چاپ قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه، مرحوم قوچقر باغه 30 سال اول زندگی خود را در شوروی سابق و کشور ترکمنستان گذراند و مدت 50 سال هم در ایران و شهرستان آق قلا زندگی کرده است، افزود: قوچقر در سال 1385 در سن 87 سالگی با کوله باری از غم غربت و آلام ناشی از جنگ جهانی دوم، چشم از دنیا فرو بست.
 
قوچقر باغه، ظهور و سقوط کمونیسم را به چشم دیده و زندگی پرهیجان وی بخشی از تاریخ معاصر ترکمن است.
 
این فرمانده جنگ جهانی دوم، بخش عمده ای از زندگی پر فراز و نشیب خود را در میان صحرای قره قوم گذراند و در یخبندان دوران جنگ با سربازان آلمانی نبرد کرد.

مرحوم قوچقر در طول دوران جنگ جهانی دوم به عنوان فرمانده قشون حضور یافت و شجاعت و رشادت های وی در نشریات آن زمان به چاپ رسید و چندین مدال های شجاعت دریافت کرده است.
 
مدیر مسئول نشریه اقتصاد گلستان گفت: زندگی پر فراز و نشیب قوچقر می تواند درس عبرتی برای نسل جوان باشد که چطور در برابر مشکلات زندگی مقاومت کنند و تسلیم نشوند.
 
موسی جرجانی نویسنده و پژوهشگر و فرهنگ و ادب ترکمن در سال 1372 در مصاحبه ای داستان واقعی زندگی قوچقر باغه را به رشته تحریر درآورد اما سال ها به خاطر نبود اسپانسر مالی، بدون چاپ مانده است.
 
علاقمندان به تاریخ، فرهنگ و ادب ترکمن، می توانند برای پیش فروش و یا جذب اسپانسر مالی برای چاپ کتاب فریاد قره قوم، کمک حال ن بسنده و ناشر باشند تا بتوانیم این رخداد تاریخی ترکمن و کتاب زندگی نامه مهیج و پردرد قوچقر را چاپ و در اختیار علاقمندان بگذاریم.

دیدگاه‌ها  

0 #1 احسان 1401-11-22 16:06
تبریک و دست مریزاد و آرزوی توفیق
نقل قول کردن
0 #2 ازلتا 1401-11-22 16:08
ما می تونیم کتاب را پیش خرید بکنیم . یه مبلغی اعلام کن پیش خرید بکنیم. شاید اینجوری به کسی هم مدیون نشه ناشر
نقل قول کردن
0 #3 سفرگلدی 1401-11-24 15:07
درود بر زحمتکشان.اگر بخواهیم چند جلد از این کتاب خرید کنیم از کجا شروع کنیم؟ چه خوب بود شماره تماس جهت هماهنگی خرید اعلام می شد.
نقل قول کردن
0 #4 حاجی رستم 1401-11-26 20:06
متقاضیان گرامی جهت پیش خرید این کتاب تاریخی می توانند با شماره 09112700749 ( رستم جرجانی ) هماهنگی نمایند. این کتاب حدود ۲۳۰ صفحه دارد و برآورد قیمت هر جلد آن حدود 230 هزار تومان است. پس از رسیدن متقاضیان به حد نصاب مرحله سفارش چاپ نزد ناشر انجام خواهد شد.
نقل قول کردن
0 #5 ولی محمد 1401-11-28 10:40
مردم فهیم ترکمن صحرا، درود بر شما... اهالی قلم، نویسندگان و ناشران منطقه را حمایت کنیم، به ترویج کتاب و کتابخوانی کمک کنیم. به قول بکی از بزرگان کتاب بزرگترین اختراع بشریت است.
نقل قول کردن
0 #6 فعال رسانه ای 1402-01-26 18:04
سلام و خداقوت عرض می کنم خدمت شما و همکاران گرامی تان.
واقعا کار ارزشمند و بسیار ماندگاری می باشد.
امیدواریم همه باهم نویسندگان و اهل قلم خودمان را حمایت و تشویق کنیم.
ترکمن صحرا گنجینه ای در تاریخ است که رازهای نهفته زیادی دارد.
باید قدر داشته های خود را بدانیم.
امیدواریم به زودی کتاب چاپ بشه ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر