c_300_250_16777215_10_images_10627.jpg

 

ترکمن سسی - محمد آقاسی، پژوهشگر حوزه افکار عمومی، در کارگاه تعاملی سواد رسانه‌ای ویژه اهالی رسانه گلستان گفت: اکنون در عصر پساحقیقت و به شدت رسانه ای شده به سر می‌بریم و کشف حقیقت از میان انبوه اطلاعات، یعنی تشخیص اطلاعات درست از اطلاعات نادرستی که ظاهر درستی دارند، اهمیت دارد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، محمد آقاسی، جامعه‌شناس و پژوهشگر حوزه افکار عمومی ، صبح امروز چهارشنبه 28 دی 1401 در کارگاه تعاملی سواد رسانه‌ای ویژه اهالی رسانه گلستان که در تالار فخرالذین اسعد گرگانی برگزار شد اظهار کرد: در جهان امروز حجم تبادل اطلاعات و اخبار در فضای مجازی در هر دقیقه به میلیون ها مورد می رسد و در جهان به شدت رسانه ای شده ای به سر می بریم و افراد برای مواجه با این حجم عظیم اطلاعات نیازمند سواد رسانه ای هستند.
محمد آقاسی در این کارگاه تعاملی آموزشی به تعریف جدید یونسکو از سواد اشاره کرد و گفت: در جهان امروز افراد بایستی حداقل 12 مهارت را بلد باشند تا باسواد تلقی شوند، سواد رسانه نیز یکی از همین مهارت هاست.
مدرس این کارگاه تعاملی سپس درباره جامعه‌پذیری جدید، افسار شدگی به یکدیگر و معاشرت‌های آنلاین که نمونه‌ای از آن را در دوران همه گیری کرونا شاهد بودیم اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در زمانه‌ای زیست می‌کنیم که مثلاً گاهی می‌دانیم چیزی تغییر نکرده اما رسانه ها به‌گونه‌ای القاء می‌کنند که باور کنیم آن چیز تغییر کرده است.

کارگاه تعاملی سواد رسانه‌ای به همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با همکاری موسسه اصحاب رسانه گلستان برگزار شد و قرار است به شرکت‌کنندگان در این کارگاه تعاملی، گواهینامه معتبر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شود.
در این کارگاه تعاملی آموزشی سه ساعته بیش از 50 نفر از اصحاب رسانه از شهرهای مختلف گلستان حضور داشتند.

دیدگاه‌ها  

0 #1 نورمحمد 1401-10-28 18:34
دوره آموزشی مفیدی بود. مدرس دوره مطالب جدیدی درباره پیچیدگی های عصر به شدت رسانه ای شده و لزوم کسب مهارت سواد رسانه سخن گفت. در اینجا از آقای ایرج رمضانی از اداره رسانه فرهنگ و ارشاد گلستان که در هماهنگی برگزاری این دوره همت نمودند سپاسگزارم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر