c_300_250_16777215_10_images_10547.jpg

 


ترکمن سسی - معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس گفت: لایروبی پل بایلر به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم شرق استان گلستان که ممکن است در آینده تبعات جانی و مالی جدی داشته باشد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، حمید گوگلانی در بازدید از روستای بایلر اظهار کرد: این پل با قدمت ۵۰ سال بر روی جاده اصلی گنبد - کلاله در فاصله ۱۸ کیلومتری گنبدکاووس واقع شده که مسیر تردد مردم شهرستانهای کلاله ،مراوه تپه ، گالیکش و روستاهای توابع آن به سمت گنبدکاووس است که مرکز خدمات رسانی شهرهای مجاور می‌باشد و تردد خودرویی فراوانی دارد.
حمید گوگلانی افزود: مسیر رودخانه ای که این پل در آن واقع شده از کوه‌های بالادست گالیکش سرچشمه‌ گرفته به سد گلستان ۱ منتهی شده و با رودخانه گرگان رود یکی می‌شود به علت سیل های متعدد سالیان گذشته با گل و لای زیاد سطح مخزن سد گلستان پرشده و در مجاورت دلتای این رودخانه و سد بالا آمده است بطوریکه جلوی سرعت و حرکت رودخانه گرفته شده و با فاصله ۳۰۰ متری تا پل بایلر را پر کرده و آب نیز از زیر پل به کندی جریان دارد
وی تصریح کرد: ارتفاع قدیم پل تا کف رودخانه ۴ تا ۵ متر است که درحال حاضر کمتر از نیم متر مانده است.
وی با بیان اینکه بخش عظیمی از پایه های بتنی پل تخریب شده و احتمال نشست دارد و تهدید جدی برای رهگذران و مسافران محسوب می‌شود تصریح کرد: این پل در سال ۹۸ جز طرح های استانی قرار گرفته و احداث پل جدید با ارتفاع مناسب شروع شد که بنا به دلایل نامعلومی پس از پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد و زدن چندین شمع و .... همه آن جمع آوری شد و توسط پیمانکار کار تعطیل شد.
گوگلانی با بیان اینکه این مسیر با کمی بارش باران مسدود شده و تردد برای مسافران و رهگذران غیرممکن می‌شود افزود: در این شرایط مسافران مجبور می شوند در مسیر جایگزین دوراهی کلاله و شهرستان های گالیکش و مینودشت و گنبدکاووس که حدود ۶۰ کیلومتر طولانی‌تر است تردد کنند و ساماندهی این پل نیازمند طرح ویژه و اقدامات جدی و تخصیص اعتبار کافی برای انجام کامل عملیات اجرایی آن است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر