c_300_250_16777215_10_images_10456.jpg



ترکمن سسی - مخترع گلستانی می‌گوید: «باسکاتی» ملات آماده توانسته هزینه ملات ساختمانی را تا دو سوم کاهش دهد ولی مسئولان مسکن گلستان از آن استقبال نکردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری استان گلستان؛ در حالی که پیش‌بینی می‌شد تولید ملات آماده ساختمانی به دست مخترعان گلستانی باعث کاهش هزینه‌هایی طرح‌های بزرگ مسکن در کشور شود اما محمد قاسم‌امیرخانی، مخترع گلستانی می‌گوید که ملات آماده که هزینه‌های ساختمانی را کاهش می‌دهد و نیاز به آب و ماسه و سیمان را در ساخت و ساز‌ها برطرف می‌کند مورد توجه مسئولان مسکن قرار نگرفته است.

امیرخانی گفت: تولید این ملات به دست بچه‌های ملی و نخبه دانشگاهی برای این بود که نیاز ماسه و سیمان را هرچه زودتر از ساختمان خارج کنیم و بتوانیم حذف آن را در صنعت ساختمان رقم بزنیم.

وی بیان کرد: با ملات آماده ما هر آنجا که ملات ماسه و سیمان دخالت دارد از دیوار چینی تا آستر زنی، اجرایی ملات عایق در دیواره بیرونی ساختمان و ایزوگام حذف می‌شود.

این مخترع گلستانی بابیان اینکه علاوه بر آن در شرکت ما انواع چسب پودری کاشی و سرامیک و نما تولید شده که منحصر به فرد است، تأکید کرد: چند سالی در حال فعالیت هستیم و هزاران تن محصول را تولید کردیم و مشتریان رضایت خوبی از این تولیدات داشتند.

امیرخانی ابراز داشت: در طرح انبوه‌سازی مسکن نیز این محصول در استان‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است اما مسئولان استان گلستان از این محصول استقبال سردی داشتند.

وی گفت: از نظر هزینه یک متر مربع دیوار چینی با ملات ماسه و سیمان در شهر گرگان بدون در نظر گرفتن دستمزد یک استاد کار و شاگر تقریباً ۳۵ هزار تومان تمام می‌شود ولی همین ملات آماده اگر جایگزین شود بیش از ۱۰ هزار تومان هزینه در برنخواهد داشت و لذا توجیه اقتصادی خوبی به همراه دارد.

این مخترع گلستانی تأکید کرد: استاد کار‌ها و بنا‌های معمولی که پیشران ساخت و ساز به شمار ‌می‌روند عادت به ملات حجمی و سنتی دارند و لذا دیر این تغییرات را قبول می‌کنند و یکی از مشکلات ما این است و از سویی دیگر متولیان صنعت ساختمان در این بخش جدی ورود پیدا نکردند.

امیرخانی یادآور شد: باید در این بخش مصالح نوین ساختمانی ورود پیدا کنیم کشور‌های پیشرفته اروپایی دیگر در بحث ماسه و سیمان نیستند، ولی در کشور مامتأسفانه برخی از دکترای ساخت و ساز می‌گویند که ماسه و سیمان بهتر است و جایی تعجب است که چنین سخنانی را می‌شنویم.

وی گفت: «باسکاتی» می‌تواند هزینه ساخت و ساز را یک سوم کاهش دهد و از سویی دیگر آلودگی هوا و تخریبات محیط زیست را در پی نخواهد داشت و مصرف آب و برق را نیز کاهش می‌دهد ولی اراده نیست که از این محصولات جدید حمایت کنند.

امیرخانی ابراز داشت: در مواردی بنیاد مسکن خراسان شمالی یا استان زنجان از این محصول استفاده کردند ولی وقتی نمایندگان ما به سراغ مسئولان بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان رفتند این محصول مورد توجه مسئولان امر قرار نگرفته است.

خبرنگار: داود خاندوزی

دیدگاه‌ها  

0 #1 علیجان 1401-09-14 09:00
در زمینه مصالح نوین ساختمانی که استاندارد باشد و شرایط لازم را داشته باشد اصولا متولیان امر علاوه بر الزام برای استفاده مردم از این مصالح در کارهای ساختمانی ، راهکارهای انگیزشی و تشویقی نیز درنظر می گیرند. به عنوان مثال وقتی استفاده از پنجره دوجداره الزامی شد در کنارش تسهیلات بیشتر نیز ًمبمه شد تا مردم تشویق بشوند. البته یک هماهنگی کلی بین دانش یاختمان ، متولیان حوزه ساختمان و مسکن و حتی کارگران شاغل در این بخش وجود داشته باشد تا این مسیر با موفقیت طی شود.
نقل قول کردن
0 #2 احمد 1401-09-14 16:36
حتما کلی سنگ شکن و نمی دانم مافیای سیمان ، نمی دانم در کل اونایی که سود کلان از قبل ملات های رایج می بردن دستشون کوتاه میشه
نقل قول کردن
0 #3 حان 1401-09-14 16:38
نمایندگیش کجاست؟ شماره تماس بذارید. من اندازه ده تا مسولین باهاش قرارداد می بندم.
نقل قول کردن
+1 #4 عیدی 1401-09-14 17:17
خوب حتما مشکل داره که استقبال نکردن!
نقل قول کردن
+1 #5 بصیر 1401-09-14 17:19
اول مردم عادی را قانع میکرد ، مسئولین هم قانع میشدن
نقل قول کردن
0 #6 قلیچی 1401-09-14 18:24
اگه استقبال بشه که نمی تونن جیب سوراخشون را اونجور که می خوان پر کنن
نقل قول کردن
0 #7 قلیچی 1401-09-15 07:12
خوب معلومه که رقیبانش به راحتی میدان را خالی نمی کنن. رقیباش الان چندین ساله که ریشه عمیق زدن قطع کردنشون کار مشکلی خواهد بود.
نقل قول کردن
0 #8 حلیم خان 1401-09-16 18:09
این آقایان بالا نشین به دنبال کم کردن هزینه تمام شده مسکن به نفع مردم نیستند. این جماعت بلا به دنبال رفاه جماعت پایینی نیستند. میگین چرا؟ چون اگه همچین مسئولان مسئولیت پذیری داشتیم روزگاران اینی نبود که امروزه ! و اگر آقایون به فکر مملکت داری بودند، در این چهار دهه و اندی سالی که از حاکمیت حکومت عدل اسلامی گذشته، یه آجری، چاله ای، ووو بر زیرساخت های موجود در این خراب شده نگذاشتند که هیچ ، اون مقداری را هم که در دوران طاغوت شاهان ظالم و مسئولان ناکارآمدشان بر گستره این خاک‌گران گذاشته بودند، چوب حراج زدند و به ورطه نابودی کشاندند.
نقل قول کردن
0 #9 یونس 1401-09-16 18:42
مسئولان مسکن در استان در حال حاضر با طرح نهضت ملی مسکن و تامین زمین برای اجرای طرح کلنجار میرن. طرحی که امروز مهرداد بذرپاش درباره آن گفت که ساخت ۴ میلیون مسکن به اندازه دوبرابر بودجه سالانه کل کشور نیاز به پول دارد. یا اینکه همان ابتدا داره بذر ناامیدی در زمین نهضت ملی می پاشه یا نوعی سیاست که بتونه اعتبار بیشتری سمت ساخت مسکن هدایت کنه. البته گفته می شود بانک ها هم برای تسهیلات این طرح چندان همکاری نمی کنند. همه اینها در حالی است که مسکن روز به روز گران تر می شود ...
نقل قول کردن
0 #10 پیربابا 1401-09-17 14:09
بازار اگه نیاز پیدا کنه و بدونه که همچین محصولی هست و با کیفیت مطلوب و قیمت مناسبه درست میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر