c_300_250_16777215_10_images_170014180.jpg

 


گرگان : ترکمن سسی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ثمره قرن‌ها ایستادگی و به‌خصوص مقاومت دهه‌های اخیر، تشکیل و تقویت ایران یکپارچه و متحد با مردمانی خلاق و پیشرو است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در چهارمین شب پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در تالار فخرالدین اسعد گرگان اظهار داشت: بررسی تاریخ کهن چند هزار ساله ایران نشان می‌دهد مردم این سرزمین میراث مشترک زیادی را برای امروز ما به یادگار گذاشته‌اند که باید برای حفظ آن تلاش کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: موسیقی یکی از مهمترین نمادهای پیوستگی فرهنگی در داخل و خارج از کشور است و ما در وزارتخانه به ترویج و گسترش موسیقی نواحی تاکید داریم.
اسماعیلی گفت: در سفر های استانی تلاش می کنیم با پیشکسوتان موسیقی دیدار داشته و فضای بالندگی برای گسترش این امر را بیش از گذشته فراهم کنیم.
وی ادامه داد: در سفر قبلی به گلستان وعده دادیم که طرح های جدید در گرگان و دیگر شهرها به مجموعه زیر ساخت‌های فرهنگی این استان اضافه خواهد شد .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی، پیشینه‌ای فرهنگی دارد و بیش از ۴۲ سال است که در کشور یک دوره جدید را تجربه می کنیم.
اسماعیلی ادامه داد: فرهنگ و هنر متعالی برخاسته از روحیه انقلابی، ایران را به یک کشور نمونه تبدیل کرده و به همین دلیل دشمنان و بدخواهان نمی توانند این روحیه را در بین ایرانی‌ها ببینند و به همین دلیل به دنبال القای ناامیدی و شکاف در کشور هستند.
وی گفت: دشمن برای ما خواب‌های زیادی دیده و تلاش می‌کند صفوف به هم فشرده مردم ایران را دچار اختلال کند.
وزیر فرهنگ  وارشاد اسلامی بیان کرد: آنان با استفاده از مزدوران خود می‌خواهند خواب پریشان خود را علیه ایران تعبیر کنند اما مانند همیشه سرشان به سنگ خواهد خورد.
اسماعیلی ادامه داد: مردم ایران به راحتی انقلاب را به دست نیاورده اند که شبکه های عبری - عربی صهیونیستی بخواهند ایران را به هم بریزند.
وی به حمایت دولت از فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: دولت با توجه به وجود ظرفیت و استعدادهای شگرفت فرهنگی و هنری در استان‌ها به دنبال ترویج و تحقق کامل عدالت فرهنگی در کشور است.
اسماعیلی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های فرهنگی کشور، موسیقی نواحی و اقوام و گنجینه گران‌بهای آن در استان‌ها است که در راستای آن برگزاری جشنواره موسیقی نواحی یکی از بهترین عوامل پیوند فرهنگی ایران به شمار می‌رود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعر و موسیقی اصیل ایرانی، نقطه اتصال ایرانیان خارج از مرزهای جغرافیایی و از عوامل مهم همگرایی منطقه است.
وی بیان کرد: در مدت اخیر به چند کشور همسایه از جمله تاجیکستان سفر کردم که در آن یکی از سخنرانان گفته بود" چه طور می توانیم از ایران عزیز دور باشیم در حالی که نام ایران‌دخت را برای دختران خود انتخاب می کنیم؟".
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وقتی در کوچه‌های بخارا و سمرقند قدم می‌زنیم گویا در شیراز و اصفهان سیر می‌کنیم که دلیل آن وجود اشتراکات فرهنگی میان اقوام ایرانی است.
علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم در این مراسم طی سخنانی کوتاه با قدردانی از برگزارکنندگان پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در این استان شمالی پیشنهاد کرد با توجه به سکونت اقوام و مذاهب مختلف، مسوولیت دبیرخانه دائمی این جشنواره به گلستان واگذار شود .
پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از دوشنبه شب در تالار فخرالدین اسعد گرگان آغاز شده و تا جمعه شب ادامه خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر