c_300_250_16777215_10_images_2249879.jpg

 


ترکمن سسی - نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت طرف ترکمنستانی برای راه اندازی بازارچه مرزی حسنقلی-گمیشان گفت:‌ احداث این پایانه منتطر تهیه طرح توجیهی است.


عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در سفر اخیر هیأت گلستانی به استان بالکان آباد ترکمنستان، شاهد تاکید طرف ترکمن بر راه اندازی هر چه سریع‌تر بازارچه مرزی در منطقه حسنقلی ترکمنستان و در مجاورت گمیشان بودیم که در این رابطه با تعلل وزارت صمت در تهیه طرح توجیهی از سوی وزارت صنعت، معدن تجارت روبرو هستیم.
نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، گمیشان، بندرگز و ترکمن در مجلس شورای اسلامی گفت: ترکمنستان برای تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه تبادلات اقتصادی با ایران گام‌های بزرگی برداشته و حتی بزرگراه حدود ۴۰۰ کیلومتر از بندرترکمن باشی به سوی اینچه برون در حال احداث است.
ایری از آمادگی طرف ترکمنستانی به توسعه تجارت و گردشگری دریایی اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های موجود در بنادر و شهرهای ساحلی ترکمنستان و قرابت ساکنان مرزی ایران و ترکمنستان از دیگر عناصر تقویت کننده تعاملات اقتصادی خواهد بود.
وی بیان کرد: پس از ارائه طرح توجهی برای بازارچه مرزی گمیشان، اقدامات اجرایی برای ساخت تأسیسات در این منطقه آغاز و تجارت چمدانی در گمیشان را شاهد خواهیم بود.

دیدگاه‌ها  

0 #1 فرهاد قونلی 1401-08-09 23:39
ان شاء الله که خبر درست باشه که تحولی بزرگ خواهد شد. امیدوارم مثل پالایشگاه گمیشان نباشه. آرزوی توفیق
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر