c_300_250_16777215_10_images_10255.jpg

 

 
ترکمن سسی - فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری 12 نفر از اعضاء یک باند کلاهبرداری اینترنتی در قالب اخذ وام از حساب برخی ازشهروندان خبر داد.


سردار "سعید دادگر" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پي وصول چندين فقره پرونده قضائي از دادسراي عمومي وانقلاب شهرستان گرگان ، مبني بر اينکه با حساب بانکي تعدادی از شکات، مبلغ 120 میلیون تومان، توسط افراد ناشناس ، وام اخذ شده و به تبع آن پس از واريزي وام ، عيناً تمام مبالغ از حساب شکات به صورت اينترنتي و به طرق مختلف  برداشت  شد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت .
وی افزود : با توجه به ازدياد شاکيان و شيوه کلاهبرداری به وقوع پيوسته با يک روش مشابه مشخص  شد اکثر برداشتها به صورت اينترنتي بوده و وام به حساب چندين نفر واريز شد که بلافاصله پس از واريزي وجه ، اقدام به خرید  از طلا فروشي هاي سطح شهر نموده و از آن طریق وجوه را از حساب های مربوطه خالی می کردند.
سردار دادگر تصریح کرد : در تحقیقات تخصصی به عمل آمده، شکات پرونده متفق القول اعلام داشتند، اعضاء این باند با عناوين مختلف خيرخواهانه ، کسانی که از تمکن مالی ضعیفی برخوردار بودند را ، به یک کافي نت هدايت نموده و در آنجا ، اقدام به افتتاح حساب و اخذ امضاء به جهت فعال سازي سيم کارت براي قربانيان می کردند وبا هماهنگي ساير اعضا باند ، وجوه واریزی به حساب قربانيان را بدون آنکه آنها اطلاعي از اين موضوع داشته باشند با سیم کارتی که در اختیار آنان بود اقدام به انتقال مبالغ از حساب آنها به حساب هاي ديگر و پس از آن از طرق مختلف  مانند خريد از طلا فروشي هاي سطح شهر از حساب خارج مي شد.
فرمانده انتظامی گلستان همچنین گفت : متهمان پس از انجام مراحل شناسايي قربانيان ، اقدام به طراحي ، جواز کسب جعلي نموده که در اين راستا  بيش از 250 مورد وام با مبالغ مختلف دريافت کردند .
سردار دادگر مبلغ کلاهبرداری صورت گرفته در این پرونده را بیش از250میلیارد ریال عنوان و خاطر نشان کرد :12 نفر از متهمان این پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شدند .

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر