c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-10-02_13-17-40.jpg

 

 

ترکمن سسی - مدرس حوزه علمیه صیدآباد چپاقلی گفت: یکی از راه های نشر اخبار و فعالیت های دینی بهره گیری از دانش روزنامه نگاران است.


الحاج نورجان آخوند اکرم در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، ایام میلاد رسول گرامی اسلام(ص) را فصل برگزاری مراسم های مختلف و از جمله مولود خوانی و فارغ التحصیلی طلاب حوزه های علمیه خواند و گفت: با گذشت بیش از یک دهه از پیدایش فضای مجازی، امروز اثبات این مسئله که سرگرمی های شبکه های اجتماعی نمی توانند معیار درستی برای اهداف جوانان باشد بخوبی معلوم و مشخص می باشد. ما در دورانی بسر می بریم که اخبار رویدادها در لحظه اتفاق روی خروجی خبرگزاری ها قرار می گیرند و یکی از راه های نشر اخبار و فعالیت های دینی بهره گیری از دانش روزنامه نگاران می باشد.
آخوند اکرم، کمبود تولیدکنندگان محتواهای خبری را یکی از ضعف های جوامع اسلامی دانست و افزود: برنامه‌های متعددی طی همه فصول سال در مساجد جامع مدارس دینی و مکاتب قرآنی برگزار می شود، لیکن مردم کمتر از در جریان چگونگی ترتیب مراسم ها قرار می گیرند. برای مقابله با ترفندهای مسموم بیگانه که ذهن و فکر فرزندان ما را به بازی می گیرند نیاز به مقابله به مثل قوی تر و موثرتر در بخش نوشتار و تولیدات رسانه ای داریم تا بتوانیم روشنفکری لازم را به مخاطبان برسانیم.
این مدرس حوزه علمیه صیدآباد در روستای چپاقلی عنوان نمود: فناوری فضای مجازی کمک می کند تا بتوانیم بیانات را به گوش مخاطبان شبکه های اجتماعی برسانیم، حال آنکه می بینیم سخنرانی های دینی اکثرا از چارچوب مساجد فراتر نرفته و تعداد شنوندگان آنها به نسبت جمعیت پیرامون بسیار محدود می باشد. خصوصا تصاویر مراسمات و شرح بیانات می بایست در کمترین زمان در اختیار مخاطبان و علاقمندان قرار گیرد.
آخوند اکرم خاطر نشان کرد: دشمنان از هر سو دین اسلام را تهدید می کنند. آنها شبکه هایشان را با صرف هزینه های هنگفت راه اندازی کرده اند و از این رو تولیدات شان آسیب پذیری بیشتری به دنبال دارد. مدارس دینی و حوزه های علمیه باید از بستر فضای رسانه در جهت اشاعه دین و روشنفکری اسلامی بهره کافی را ببرند. علی رغم تجهیز برخی خوزه ها به امکانات رسانه ای، تولیدات به دلیل کمبود نیروی کاربلد پیوسته و در حد مطلوب منتشر نمی شوند. زمان و تلاش لازم است تا از همه قابلیت ها در مسیر نشر دین بهره گرفته شود.
مدرس حوزه علمیه صیدآباد تاکید کرد: صرفا با تذکر و هشدار نمی توان نسل جوان و نوجوان را از قصد دشمنان دین آگاه کرد. در صدر اسلام می خوانیم که مسلمانان با بکار بستن چه تاکتیک هایی توطئه و نقشه دشمنان را خنثی می کردند. در زمان ما تهاجم فرهنگی در جریان است و برای مقابله با آنها باید قوی تر از هر موقع عمل نماییم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر