c_300_250_16777215_10_images_91031.jpg

 


ترکمن سسی - نمازجمعه هفته پایانی سال ۱۴۰۰ در شهر تاتارعلیا به امامت حاج عوره آخوند جرجانی ( به نیابت از امام جمعه شهر حاج محمد آخوند جرجانی) اقامه شد. این نماز جمعه آِغاز یازدهمین سال برگزاری نماز جمعه در شهر تاتارعلیاست.



دعای خیر برای درگذشتگان و تبریک نیمه شعبان و شرح اعمال آن و بیان فضلیت های کسب علم و دانش برای مومنان، بخش های سخنرانی عوره آخوند جرجانی قبل از خطبه نماز جمعه بود.

اولین نماز جمعه شهر تاتارعلیا ده سال پیش در آخرین جمعه سال ۱۳۹۰ برگزار شده است. در مهرماه همان سال ( ۱۳۹۰ ) تاتارعلیا تبدیل شده بود. طی ده سال اخیر برگزاری نماز جمعه به امامت حاج محمد آخوند جرجانی با رویکردهای وحدت گرایانه و پرهیز از حواشی تدوام داشته و سال به سال باشکوه تر برگزار می شود و ترویج و فرهنگ سازی زندگی مبتنی بر تعالیم اسلامی ادامه دارد.

در این شرایط قومیت های ساکن در شهرتاتارعلیا شامل ترکمن، بلوچ و سیستانی و ... با امنیت و آرامش زندگی مسالمت آمیزی دارند و همگی برای رشد و توسعه شهر مشارکت و همکاری می کنند.

در شهر تانارعلیا حاج عوره آخوند جرجانی نایب امام جمعه در غیاب الحاج حاجی محمداخوند جرجانی است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر