c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-05-31_13-46-54.jpg

 

ترکمن سسی - رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: شیخین داغستانی برای اجرای احکام الهی در مسیر پیامبر اکرم (ص) به دنبال حیات معنوی و حیات طیبه بود. تاسیس حوزه های علمیه در منطقه و تربیت شاگردان از آثار هجرت شیخین داغستانی است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، حجت الاسلام نورعلی دیلم در عصر پنج شنبه 10 خرداد 1403 در نخستین همایش بزرگداشت مرحومین عبدالقادر و ابراهیم آخوند داغستانی در گلیداغ اظهار کرد: شیخین داغستانی خط ارزشمند عقیدتی را به یادگار گذاشتند. وظیفه داریم این مسیر نورانی و عرفان مثبت را بدور از پیرایه ها به مردم نشان دهیم. حافظ طریقت و عرفان در منطقه باشیم. تفکرات وارداتی را به منطقه راه ندهیم.
وی ادامه داد: اولوالاباب صاحبان خرد و عقل کامل اند و در راستای کنش و کردار به اوج بلوغ عقلی و عملی دست یافته اند و تلاش می کنند به نور خداوند و به نور بی منتها برسند. رسیدن به این درجه سعادت می خواهد.
دیلم یاد آور شد: علما به عنوان وارثان پیامبر اکرم ، مسیر عرفان و طریقت را و این خط ارزشمند را به ما نشان دادند. مسیری که در راستای خط پیامبر به بیداری انسان ها و کمال مطلق و رضایت خدا می رسد و آن زیباترین لحظه هاست.
رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: علما و حوزه های علمیه ترکمن صحرا از چشمه زلال عرفان، تصوف و معرفتی که مرحوم استاد داغستانی ایجاد کردند، بهره مند هستند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از عباس آخوند علیزاده امام جمعه گلیداغ و عوامل این همایش ارزشمند و فاخر در تجلیل از مقام عالم افزود: امروز همه علما و حوزه های علمیه ترکمن صحرا از چشمه زلال عرفان، تصوف و معرفتی که مرحوم استاد داغستانی ایجاد کردند، بهره مند هستند و از خراسان شمالی گرفته و تمامی ترکمن صحرا تا گمیشان، با شاگردان استاد داغستانی مواجه هستیم.
رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: استاد مرحوم حاج آخوند نظری، حاج آخوند ارادئی، حاج آخوند طلایی، حاج آخوند جعفربای، حاج آخوند مدرسی، استاد بزرگوار دوست محمد آخوند میرحسن زاده و خیلی از بزرگانی مثل مرحوم حاج آخون عابدی کر که با تربیت طلاب و شاگردان زیادی خودشان امروز صاحب نام، مطرح و منشا اثر هستند، همه در مکتب استاد داغستانی درس خواندند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر