c_300_250_16777215_10_images_62360.jpg

تركمن سسي - امام جمعه موقت گرگان گفت: مقام معظم رهبری به فرمانداری مشهد دستور دادند تا زمینی را جهت ساخت زائر سرا با مسئولیت نمایندگان ولی فقیه در اختیار استانها قرار دهد که در این بین استان گلستان برای پس نگرفتن زمین توسط شهرداری مشهد مجبور شد خاکبرداری هایی انجام دهد.

به گزارش تركمن سسي به نقل از «دانشجو سلام » حجت الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان و مشاور استاندار در جمع مسئولین استانی  با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به شهرداری مشهد جهت دراختیار قراردادن زمین به استانها برای ساخت زائر سرا گفت: عده ای از مردم توان هزینه برای سفر خصوصا سفرهای زیارتی را ندارند
امام جمعه موقت گرگان افزود: بسیاری از زائران رضوی بابت اسکان در مشهد مقدس دچار مشکل هستند از اینرو مقام معظم رهبری به فرمانداری مشهد دستور دادند تا زمینی را جهت ساخت زائر سرا با مسئولیت نمایندگان ولی فقیه در اختیار استانها قرار دهد.
مشاور استاندار گلستان تصریح کرد:  این زمین به مساحت 700متر مربع واقع در خیابان نواب جنب بلوار ولایت در نظر گرفته شده است که قرار است در 9طبقه ساخته شود که یک طبقه آن پارکینگ و یک طبقه نیز تاسیسات و همچنین طبقه ای دیگر برای همفک در نظر گرفته شد و در 6طبقه مابقی نیز سوئیت های ساخته می شود.
وی گفت: دو واحد اول این زائر سرا برای هم استانیهای ترکمن و 4طبقه مابقی برای فارسی زبانان در نظر گرفته شده است.
امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه تمامی استانها تقریبا ساخت زائرسرای خود را به اتمام رساندند و یا اینکه درنیمه کار می باشند افزود: استان گلستان تقریبا هیچ اقدام عملی برای ساخت انجام نداده و خاک برداری های صورت گرفته نیز به علت تهدید شهرداری مشهد برای پس گیری زمین بوده است.
وی گفت: شهرداری مشهد به ما اعلام کرد که اگر توان یا  تمایل به ساخت ندارید زمین را در اختیار شهرداری قرار دهید از اینرو مجبور شدیم برای جلوگیری از باز پس گیری زمین، خاکبراداری انجام دهیم.
حجت الاسلام لیوانی به مسئولین استانی و شهرداری اعلام کرد برای ساخت این زائر سرا همکاری مالی نمایند و این اقدام در سایه مسائل انتخاباتی مورد غفلت قرار نگیرد.
وی افزود: قرار است در هر طبقه 8سوئیت به مساحت 19 تا 56متر ساخته شود که در مجموع هر طبقه یک میلیارد تومان هزینه دربر دارد و برای دو واحد ترکمن نشین خیرینی جهت ساخت اعلام آمادگی کردند ولی 4طبقه مابقی با مشکل اعتبار روبرو است.
مشاور استاندار گفت: انتظار از فرماندارها این است که در اسرع  وقت جلسه ای تشکیل دهند و راهکارهای تهیه پول برای ساخت زائر سرا را بررسی نمایند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر