c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-06-18_19-17-21.jpg

 

ترکمن سسی – استاندار گلستان گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به رفع عقب ماندگی های تاریخی گلستان دارد و اعتبارات عمرانی استان در دولت سیزدهم، حدود هشت برابر رشد داشته است.


به گزارش ترکمن سسی، علی‌ محمد زنگانه امروز یکشنبه 28 خرداد 1402 در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: شاخص رشد اعتبارات عمرانی استان شاخص مهمی است و نشان از توجه دولت به استان گلستان برای رفع عقب ماندگی های تاریخی آن دارد و اینگونه استان به یک گارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.
وی گفت: تخصیص اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای گلستان از ۲ هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان در سال مالی ۱۳۹۹ به ۱۶ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۲ رسیده است.
زنگانه تاکید کرد: احقاق حقوق مردم گلستان را تا بالاترین سطح پیگیری می کنیم و اعتقاد به مصلحت بزرگ استان داریم.
استاندار گلستان گفت: همه ارکان نظام به دنبال تحقق حکمرانی محلی، متعالی و سالم هستند و قلب این نوع حکمرانی رسانه است و رسالت شما خبرنگاران در آن سنگین تر می شود.


دوران طلایی خرید تضمینی گندم در دولت سیزدهم
استاندار گلستان گفت: طی دولت سیزدهم، قیمت خرید تضمینی گندم به حدود سه بر ابر افزایش پیدا کرد و دوران طلایی را در خرید تضمینی تجربه کرد.
زنگانه افزود: قیمت خرید تضمینی گندم در سال قبل از ۵۵۰۰ به ۱۱۵۰۰ تومان رسید و امسال حداقل ۱۵۰۰۰ تومان خریداری می شود و به دنبال تحقق قیمت کیلویی ۱۷۰۰۰ تومان هستیم.

وی گفت: استان گلستان 36 روز از مواد غذایی کل کشور را تامین می کند و هزینه تامین کالای استراتژیک گندم بالاست و گلستان گندم با کیفیت تولید می کند و اساسا خرید باید براساس کیفیت باشد و به دنبال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم هستیم و از رسانه ها نیز انتظار داریم در این زمینه قلم بزنند تا حقوق گندم کاران گلستانی دفاع کنیم.
زنگانه کسب رتبه اول کشوری کشت قراردادی گندم را دیگر موفقیت گلستان برشمرد و یادآور شد: سطح زیر کشت قراردادی به ۷۰ هزار هکتار در سال زراعی قبل رسیده است.
به گفته استاندار گلستان امسال علیرغم خشکسالی شدید، میزان تولید گندم در استان به بیش از ۵۰۰ هزار تن می رسد.


راه نجات گلستان از بحران آب، خروج از برداشت تک منبعی
استاندار گلستان گفت: در استانی که آب های سطحی آن موجب سیلاب شود فاجعه بزرگ و ابرچالش است و راه نجات استان از بحران آب ، خروج از تک منبعی برداشت آب های زیر زمینی است و باید به دنبال منابع جدید و کار اساسی برای تامین آب مورد نیاز استان باشیم.
وی ادامه داد: اکنون ۶۰۰ حلقه چاه آب شرب در استان فعال است که به دلیل خشکسالی و کم آبی، دبی تولید آب از این چاه‌ها به ۵۰ درصد کاهش یافته و هرچه جلوتر می‌رویم، دبی آن ها کمتر می‌شود.
زنگانه افزود: تکمیل سد نرماب و اجرای آب شیرین کن دو طرح مهم در حوزه تأمین آب برای مردم استان است که تا کنون برای تکمیل سد نرماب تا ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.
وی ادامه داد: خرید تضمینی آب شیرین‌سازی دریای خزر هم توسط وزارت نیرو به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده تا مجوز را بدهد.


استقبال از سرمایه‌گذاری در طرح‌های بیابان‌زدایی در گلستان
استاندار گلستان گفت: طرح‌های بیابان‌زدایی در استان مورد توجه بوده و از سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی استقبال می‌شود.
زنگانه افزود: در سفر دوم رییس جمهور به گلستان این حوزه ویژه دیده می شود و اعتباراتی هم برای مصوب آماده شده است.
وی گفت: در دور نخست سفر دولت سیزدهم به گلستان هم ۱۱۵ میلیارد تومان مصوبه برای اصلاح و احیا مراتع و بیابان‌زدایی گذرانده شده است که تاکنون ۱۶.۵ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۱۰ میلیارد تومان از محل نفت اختصاص داده شده است.
وی همچنین از اجرای طرح تولید ۹ میلیون نهال در استان در قالب طرح مردمی یک میلیارد تولید نهال طی چهار سال در نخستین سال اجرا خبر داد.

مصلحت بزرگ استان در طرح های گردشگری
استاندار گلستان گفت: در حوزه گردشگری 110 میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری مصوب شد. در بحث گردشگری توجه به معیشت جایگزین امری مهم است ودر این طرح ها اعتقاد به مصلحت بزرگ استان داریم.

1200 واحدی تولیدی و جشن فعال سازی 103 واحد تولیدی نیمه تعطیل گلستان
استاندار گلستان همچنین اعلام کرد که با حضور رئیس جمهور، جشن فعال کردن 103 واحد تولیدی نیمه تعطیل را در گلستان برگزار می کنیم. استان گلستان 1200 واحد تولیدی فعال دارد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر