c_300_250_16777215_10_images_77896.jpg

 

ترکمن سسی - موافقت مجلس با بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی این طرح را یک مرحله به تبدیل به قانون آزمایشی نزدیک تر کرد.



به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس درخواست عده ای از نمایندگان به منظور بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی را بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی و در نهایت با ۱۲۱ رای با این درخواست موافقت کردند.

بنابراین با موافقت نمایندگان با این درخواست، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی بررسی می‌شود و بدون ارجاع به صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال و در صورت تائید، به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

گفتنی است طبق اصل ۸۵ قانون اساسی «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.»

با این وضعیت دغدغه های کاربران فضای مجازی درباره آینده فضای مجازی دوچندان شده است. در سال اخیر و با رشد و توسعه فضای مجازی بسیاری از مردم کسب و کارهای اینترنتی راه انداخته اند و هرگونه تغییر در وضعیت استفاده از فضای مجازی آینده کسب و کارهای آنان را با مخاطراتی روبرو می کند.

از طرفی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از سرگرمی های بسیاری از شهروندان است و کاربران به شدت درباره آینده آن نگران هستند. با این شرایط انتظار است تا در کمیسیون فرهنگی مجلس در برسی این طرح با درنظر گرفتن جمیع جوانب و همه دغدغه های مردمی تصمیم گیری شود تا به حق و حقوق میلیونها کاربر فضای مجازی در کشور خدشه ای وارد نشود.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر