c_300_250_16777215_10_images_12130.jpg

 


ترکمن سسی - جمعی از خبرنگاران ترکمن و شرق گلستان این هفته در یک محیط صمیمی با آیت الله نورمفیدی و فرزند ایشان سید مجتبی نورمفیدی دیدار و گفتگو کردند.


هشت خبرنگار گنبدی و پنج خبرنگار ترکمن از گرگان با هماهنگی نمایندگی خانه مطبوعات شرق گلستان ساعت ده صبح چهارشنبه ۱۰ خرداد در گرگان در این دیدار حضور یافتند و در دیداری دو ساعته ضمن شنیدن صحبت های آن دو بزرگوار، نظرات خود را بیان کردند.

 اخبار جعلی منتشر شده در برخی شبکه های اجتماعی که به آیت الله نورمفیدی منتسب شده بود و تکذیب آن موضوع بخش ابتدایی صحبت های آیت الله نورمفیدی در این دیدار بود.

  آیت الله نورمفیدی در این دیدار ادعاهای برخی شبکه های اجتماعی درباره ازدواج بین قومیت ها که به او منتسب بود قویا تکذیب کرد و گفت: "اساس ادعای آنها دروغ است و من حرفی نمی زنم که برای استان مشکل ایجاد کند."

الله نورمفیدی از اصحاب رسانه ترکمن خواست در چنین مواردی فعالانه وارد میدان شوند و به اخبار جعلی اجازه ندهند امنیت، آرامش و انسجام استان به هم بریزد.

سه نفر از خبرنگاران گنبدی درباره مطالبات و مشکلات شرق استان نظرات خود را بیان کردند و گفتند "به تناسب وسعت و جمعیت به شرق استان نسبت به دیگر مناطق کمتر توجه می شود".  بحث تخصیص اعتبار ویژه برای جمع آوری مدارس کانکسی نیز توسط یکی دیگر از خبرنگاران حاضر مطرح شد.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد که این ادعاها باید براساس مستندات و ادله کافی مطرح شود و نمی توان براساس شنیده ها صحبت از توجه نابرابر به شرق گلستان را مطرح کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان در پاسخ به این موضوعات اظهار کرد: نیازها و مشکلات استان فراوان است و دولت ها براساس امکانات و توان خود با اولویت بندی به حل مشکلات می پردازند.


آیت الله نورمفیدی تصریح کرد که همه استان از نگاه او یکسان است و شک نکنید که به چنین تبعیضی در استان هرگز اجازه نخواهد داد.

 

دیدار با سید مجتبی نورمفیدی
در انتهای این دیدار ، سید مجتبی نورمفیدی فرزند آیت الله نورمفیدی در جمع خبرنگاران حاضر شد و دقایقی با خبرنگاران گفتگو کرد.

سید مجتبی نورمفیدی تاکید کرد که شایعات و اخبار جعلی اخیر دشمنان اولین مورد نیست و طرح این موارد آخرین نیز نخواهد بود. آنها همواره برای برهم زدن انسجام و همدلی موجود در استان که الگوی کشوری است در تلاش هستند.

وی تاکید کرد که نماینده ولی فقیه در گلستات پرچمدار وحدت استان هستند و دشمنان به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده که بخشی محصول اتاق های فکر ضد انقلاب و بخشی هم معلول کارهای نادانسته برخی هاست ، سعی در به هم زدن آرامش استان و منطقه هستند.

سید مجتبی نورمفیدی گفت: شما خبرنگاران با مسائل استان و منطقه آشنا هستید و یقین دارید که آنچه در اخبار جعلی منتشر شد چنین چیزی نیست و باید آمادگی داشته باشید، قبل از اینکه تکذیب رسمی انجام شود براساس شناخت خودتان که مبتنی بر تجربه طولانی شماست فعالان وارد میدان شوید.

وی تاکید کرد: یک عکس العمل طبیعی از درون خود ترکمن صحرا در چنین مواردی مورد انتظار ماست که شکل بگیرد و در اینگونه موارد انتشار تکذیب رسمی خودش زمان‌می برد.

سید مجتبی نورمفیدی گفت: در فضای مجازی از این گونه اخبار دروغ و حرف ها زیاد است ، می دانیم دفاع کردن در همچین شرایطی سخت است و موجب هجمه می شود و خیلی ها ممکن است شروع به هجمه بکنند اما از موضوع انصاف و بیطرفی و دور از تعصب براساس شناختی که از حاج آقا دارند انتظار است بیان کنند که یقین وجود دارد همچین چیزی نیست. اگر حرکت این چنینی شکل بگیرد این اخبار جعلی و شایعات توسعه پیدا نمی کند.

وی تصریح کرد: موضوعی که دشمن این دفعه روی آن انگشت گذاشته طبع حساسیت برانگیزی دارد. این موضوع جنبه سیاسی یا حتی دینی برجسته ای نداشت. بیشتر روی جنبه خاص غیرت عموم مردم و تعصب جوانان هدفگذاری و تمرکز کرده بود.

سید مجتبی نورمفیدی بیان کرد: گلستان از هر جهت در کل کشور نمونه است و این قضایا برای منطقه ما شایسته نیست.   احتمال دارد ما در ماه های آینده از این سوژه های تخریبی باز داشته باشیم و از این مطالب به انحای دیگر مطرح خواهند کرد. ما باید آماده باشیم.

وی گفت: نسلی کشف شده که مسائلی طرح می کنند. نسل z در همه دنیا خصوصیات مشترکی دارند. مرز نمی شناسند، قومیت نمی شناسند، مذهب هم نمی شناسند. این نسل متقاعد کردنشان کار سختی است و براساس آن باورها عکس العمل نشان می دهند. در اخلاقیات، باورهای دینی و اصالت فرهنگی به این مشکلات و مسائل باید بپردازیم. اگر به اینها نپردازیم با مشکل مواجه می شویم.

سید مجتبی نورمفیدی در پایان یادآور شد: این داستان ها بوده و شاید بعد از این بیشتر هم دیده شوند و این جلسات و گفتگوها خیلی موثر است.

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-06-02_20-00-34.jpgc_300_250_16777215_10_images_photo_2023-06-02_20-12-50.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر