c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-02-02_12-30-45.jpg

 

ترکمن سسی – سومین نشست خبری غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه گلستان ، ظهر امروز پنج شنبه 13 بهمن 1401 در گرگان برگزار شد.


حدود ساعت 10:30 صبح سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استان تقریبا صندلی خالی نداشت و با ورود نماینده مردم گرگان و آقلا در مجلس شورای اسلامی به سالن جلسات ، بلافاصله نشست خبری با حدود نیم ساعت تاخیر نسبت به اعلام قبلی آغاز شد.
"کشاورزان گلستان حال خوشی ندارند، افزایش قیمت ها آه مردم را درآورده است، بودجه گلستان نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است"  ... بخش هایی ازکلیپ منتخبی از نطق ها و تذکرات شفاهی یک سال اخیر غلامرضا منتظری در مجلس شورای اسلامی بود که در ابتدای این نشست خبری برای خبرنگاران حاضر در نشست پخش شد.
نماینده مردم گرگان و آق قلا با بیان اینکه نشست خبری امروز یکی از مصادیق جهاد تبیین است گفت: نهال مقدس انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی ها امروز به شجره طیبه ای تبدیل شده که نه تنها ملت ایران بلکه همه عدالت خواهان از آن سود می برند.


وظایف نمایندگان قانونگذاری و نظارت است/ وظایف اجتماعی حوزه انتخابیه
منتظری خاطر نشان کرد: وظیفه یک نماینده دو موضوع قانون گذاری و نظارت است اما عمده مردم از وظایف قوه مجریه از نماینده می پرسند و این موضوع اینگونه جا افتاده و چاره ای هم  نداریم. وظیفه سوم ما انجام مسئولیت های اجتماعی و اخلاقی است که تحت عنوان اقدامات حوزه انتخابیه ادامه پیدا می کند.
وی ادامه داد: ممکن است این سوال برای خبرنگاران مطرح باشد که در این مدت 950 روز جایگاه من نماینده کجاست؟ این سوال را پاسخ نمی دهم اما اتفاقات افتاده را گزارش می دهم و قضاوت با شما مردم است.


مسئولست ها و افتخارات در طول نمایندگی مردم
او به مسئولست ها و افتخارات خود در طول این مدت نمایندگی مردم اشاره کرد و گفت: دو دوره پیاپی نائب رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شدم. دو دوره پیاپی با اکثریت آرای نمایندگان به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی ( قوه مقننه) در هیات نظارت بر مطبوعات کشور انتخاب شدم. با بالاترین رای مجلس به عنوان عضو هیات مدیره نظارت بر خبرگزاری خانه ملت انتخاب شدم. نایب رئیس کمیسیون ویژه خدمت و محرومیت زدایی مجلس انتخاب شدم. در این مدت عضو شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر شدم. عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم کوتاه تهران شدم. عضو شورای سیاست گذاری کارگروه مد و لباس کشور بودم. عضو شورای اکران فیلم های سینمایی کشور انتخاب شدم. نخستین کسی بودم که در مجلس در جشنواره شهید مدرس در سال ورود به مجلس مدل نظارتی کارآمد را مطرح کردم و به عنوان رتبه برتر انتخاب شدم. حدود 18 مورد مسئولیت های یکی پس از دیگری خود گواه است بر اعتماد مجلس به خادم شما.


ابتکارات و خلاقیت ها
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس تاکید کرد: مردم عموما بخش های پنهان کار را می بینند. چه ابتکارات و خلاقیت های اتفاق افتاده است در طول مسئولیت شما. درخت را می بینیم اما ریشه ها را نمی بینیم. یکی از دغدغه بخش فرهنگ سرانه فرهنگی هر ایرانی است. برای نخستین بار این ایده را در مجلس مطرح کردم. تعیین سرانه فرهنگی برای هر ایرانی . فرهنگ ریشه است زیربناست اساس است اما تاکنون سرانه قابل دفاعی برای آن تعریف نکرده ایم. ما سرانه بهداشتی سرانه ورزشی سرانه پژوهشی داریم اما سرانه فرهنگی نداریم.
وی افزود: خوشبختانه این ایده در طرح اقتصاد و فرهنگ قرار گرفت. پیگیری طرح اقصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی و هنری است. کلیات این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس تصویب شده و بعد از بودجه وارد جزییات آن خواهیم شد و یکی از طرذح های ماندگار مجلس خواهد بود. بسیاری از مشکلات اهالی فرهنگ و هنر و رسانه با تصویب این قانون مرتفع خواهد شد.
منتظری یادآور شد: پیوست فرهنگی موضوعی است که رهبری سال ها آن را مطرح کردند و پس از پیگیری های بسیار در نهایت در بیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قانون تصویب شد و اخیرا قرار است سازمان مدیریت و برنامه ریزی آیین نامه اجرایی آن را بنویسد.


سهم نماینده مردم گرگان و آق قلا در تصویب قوانین
وی ادامه داد: در کمیسون فرهنگی چند قانون مهم تصویب شد. از جمله آنها قانون جوانی و جمعیت بود که یکی از بهترین قوانین کشور است. اولین نامه را من به رئیس جمهور نوشتم که برای استان ها باید چشم انداز داشته باشیم و استانداران را موظف بکنند تا گزارش چشم انداز بدهند. این نامه توسط وزیر کشور به همه استانداران ارسال شد.


نمایندگان در مجلس باید نماد نیاز و فریاد ملت باشند
منتظری تصریح کرد: نمایندگان در مجلس باید نماد نیاز و فریاد ملت باشند. ما باید در کنار قانون گذاری و نظارت به این مسئولیت سترگ به طور جدی بپردازیم. یک نکته اخلاقی اینکه برخی اقدامات با همکاری مجمع نمایندگان و استاندار و مدیران مرتبط شکل گرفته . برخی از این اقدامات با همراهی همکارم مهندس رمضانعلی سنگدوینی شکل گرفته.  بخش زیادی را هم بنده انفرادی پیگیر بودم و به نتیجه رسیده است. آنچه مهم است اینکه گره از کار مردم باز کنیم. به قول شهید سردار سلیمانی من بر دست گره گشا ، اندیشه گره گشا بوسه می زنم و بر آن افتخار می کنم.  

اقدامات جریان ساز و اولویت دار استان
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس درباره اقدامات جریان ساز و اولویت دار استانی گفت: خوشبختانه هفته گذشته تفاهم نامه پروژه پتروشیمی امضا شد و مرحله پایانی آن سپری شد و با سفر دوم رئیس جمهور به استان عملا کار خود را شروع خواهد کرد. این مسایل اولویت دار استان روی میز مجمع نمایندگان گلستان است و تا حل نشده کنار گذاشته نخواهد شد. به زودی مدیر نهایی پروژه منطقه آزاد تجاری اینچه برون مشخص خواهد شد. کارهای مقدماتی آن انجام شده است.


فرهنگ مصرف آب نیازمند توجه جدی رسانه هاست
گلستان آینده خوبی از وضعیت آب پیش روی ندارد و مسئله آب بویژه فرهنگ مصرف نیازمند توجه جدی رسانه هاست . روی این موضوع باید راه کارهای اساسی انتخاب می کردیم. متاسفانه تکیه گاه ما در گلستان سفره های آب زیر زمینی است. اینگونه مصرف آب علمی نیست، سبب فرو نشست و سستی زمین می شود. برای آب چند تا تصمیم بزرگ گرفته شد. یکی از تصمیم ها اجداث سد برای آب آشامیدنی است.
گلستان یکی از معدود استان هایی است که سد برای آب آشامیدنی ندارد، لذا سراغ چاه و سفره های زیر زمینی می رویم که علمی نیست. سد میردادماد یا شصت کلا در گرگان مجوزش صادر شده و مطالعات آن آغاز شده است . دوم شیرین سازی آب دریاست. که موثرترین و زود بازده ترین راهکارهاست. مجوز این کار هم صادر شده و با همت استاندار شرکت های محتلف مذاکرات مرتبط انجام شده است. راهکار دیگر آب چاه های لب شور و شیرین سازی آب آنها با استقرار دستگاه است. حفر چاه اگر لازم شد آخرین گزینه است.
راه آهن گرگان مشهد به دلیل کمبود اعتبار تاکنون معطل مانده است. راه آهن اینچه برون - شاهرود تجاری اقتصادی است. همه ظرفیت ها را به هم گره زدیم تا این اولویت ها را محقق سازیم.


گام های بلند در حوزه تامین تجهیزات پزشکی/ درمانگاه تامین اجتماعی آق قلا تا پایان امسال کلنگ زنی می شود
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گف: گام های بلندی در حوزه تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان ها و تجهیز درمانگاه ها برداشته شده که طی 40 سال اخیر بی نظیر بود. بیمارستان تخصصی کودکان گرگان در حال پیگیری است.
غلامرضا منتظری اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای ساخت درمانگاه تامین اجتماعی آق قلا خریداری و مناقصه آن نیر برگزار شده و رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور قول داد تا پایان امسال کلنگ زنی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون انبارالوم از فقدان مرکز جامع سلامت رنج می برد و با پیگیری های انجام شده، ساخت این مرکز مصوب شده و در دهه فجر امسال کلنگ احداث آن بر زمین زده خواهد شد.
منتظری افزود: دستگاه سی آرم ( C-ARM) بیمارستان آل جلیل آق قلا که از دستگاه های مهم تجهیزات پزشکی در جراحی است به زودی نصب خواهد شد. تاکنون هیچکدام بیمارستان های گرگان نیز این دستگاه را ندارند.
نماینده مردم گرگان و آق قلا تاکید کرد: کشاورزی و تامین آب کشاورزی استان نیز از حوزه های اولویت دار است. در این راستا برای زهکشی اراضی حوزه آق قلا و انبار الوم گام های بزرگی برداشته شد و از اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور مبلغ 100 میلیارد تومان برای علاج بخشی سد وشمگیر اختصاص یافته است.
منتظری با اعلام اینکه تعریض جاده بندرترکمن- آق قلا یکی از دغدغه های اول مردم منطقه بود گفت: روز اول انتخابات مردم آق قلا به من گفتند فقط از شما می خواهیم جاده مرگ را به نتیجه برسانید دیگر چیزی نمی خواهیم که اوج مظلومیت جامعه است.
وی تصریح کرد: پروژه تعریض جاده بندرترکمن - آق قلا تاکنون از دو سمت پیشرفت های قابل توجهی داشته و تا تابستان سال آینده به طور کامل تعریض خواهد شد.
نماینده مردم گرگان و آق قلا یادآور شد: از روزهای اول حضورم در مجلس موضوع محرومیت انبارالوم ذهن مرا درگیر کرده و با مذاکراتی که با پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان داشتم مصوب شد که بخش محروم وشمگیر منطقه هدف بنیاد قرار گیرد و امکانات بهداشتی، آموزشی و رفاهی آنجا متحول خواهد شد.
منتظری افزود: در آق قلا با همکاری یک خیر مقرر شد مجهزترین سالن ۳ هزار نفری والیبال ساخته شود تا پاسخگوی نیاز والیبال شهرستان آق قلا باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر