c_300_250_16777215_10_images_10535.jpg



ترکمن سسی - علاج بخشی خلیج گرگان به عنوان یکی از طرح های اساسی و اولویت دار گلستان ، با محوریت لایروبی کانال‌‌‌های آشور ، چپاقلی و خوزینی با درنظر گرفتن صدها میلیارد تومان اعتبار به صورت ویژه در حال پیگیری و انجام است.


براساس اعلام مسئولین قرار است پس از انجام لایروبی ها ، پمپاژ آب نیز به داخل خلیج گرگان انجام و تمام راهکارهای علاج بخشی از جمله حق آبه های خلیج ، همزمان پیگیری شود.

بنا به گفته مسئولان ارشد استان ، علاج بخشی خلیج گرگان برای استان گلستان حیاتی است و تاثیرات عمده ای بر وضعیت محیط زیست، سلامت ، اشتغال و گردشگری استان دارد.

استاندار گلستان در نشست اخیر خود با اصحاب رسانه، معضل خشک شدن خلیج گرگان را از چالش های اساسی استان عنوان کرد که تمامیت استان را تهدید می کند و از تمام فعالان رسانه ای، نخبگان و کارشناسان خواست تا این موضوع را خیلی جدی بگیرند و برای علاج بخشی خلیج گرگان مطالبه گری داشته باشند.

پسروی آب دریای خزر نیز مزید علت شده و بر تشدید بحران خلبیج گرگان افزوده است. خشک شدن خلیج گرگان آثار نامطلوب وسیعی بر اقتصاد و محیط زیست منظقه خواهد داشت.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر