c_300_250_16777215_10_images_99044.jpg

 

کلاله : ترکمن سسی - مدرس دارالحفظ روستای قودونه سفلی، پیام امام حسین رضی الله عنه را برگرفته از مکتب رسول گرامی اسلام عنوان نمود.


قاسم آخوند عوض زاده در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی ، محرم را ماه پیروزی حق در برابر باطل خواند و گفت: امام حسین رضی الله عنه و یارانش شربت شهادت را نوشیدند، زیرا که نمی خواستند زندگی زیر سایه ظلم را بپذیرند. یزید می خواست با اجبار کردن آن حضرت به بیعت با وی مشروعیت بیشتری به حکومتش بدهد، اما دیدیم که شکست خورد و کاسه عمرش چندی پس از به شهادت رساندن امام حسین (رض)و یارانش پایان یافت و هلاک شد. همچنین شمر و عمر سعد پرچم داران لشکر عبیدالله سزای اعمال نگین شان را دیدند و از زندگی نکبت بارشان سودی نبردند.


آخوند عوض زاده فلسفه قیام دشت کربلا را ایستادگی در برابر باطل دانست و افزود: روش حکومت داری یزید شباهتی به قرآن و سنت نداشت و همواره می کوشید اطرافیانش را با وعده و وعید به اطاعت خود وادار کند. بر این اساس کوفیان از روش حکومت داری او به تنگ آمده و دست یاری به سوی امام مسلمین دراز کردند. گرچه یاران امام حسین رضی الله عنه به ایشان بدعهدی و ناجوانمردی کوفیان را یاد آور شدند، لیکن آن حضرت تصمیم داشت تا پیام مهمی را به همه انسان های آزاد اندیش جهان صادر کند.


مدرس دارالحفظ روستای قودونه سفلی اظهار داشت: در شب واقعه کربلا دو جریان مهم بر صحنه حاکم بود. در یک سو لشکر عبیدالله که بشدت تطمیع شده و حتی حاضر بودند برای رسیدن به پست و مقام خطر کشته شدن در میدان نبرد را به جان بخرند و در سوی دیگر امام مسلمین یارانش را آزاد گذاشت تا با استفاده از تاریکی به مبدا مراجعت نمایند. نمونه چنین شجاعت، فداکاری و مردانگی را تنها می توان در جنگ های صدر اسلام و منش رسول اکرم صلی ‌الله‌ علیه‌ وآله ‌وسلم کنکاش کرد. امام حسین رضی الله عنه در مکتب جد بزرگوارش پرورش یافت و کاری را کرد که امت از ایشان انتظار داشت.


آخوند عوض زاده تاکید کرد: اهل سنت از دیرباز یاد شهدای دست کربلا را گرامی داشته و با روزه داری، بخشیدن ثواب ختم قرآن کریم به اواح شهدا و اطعام ایتام ، درس های مهم عاشورا را مرور کرده و به فرزندان خود یادآوری می کنند. در این ماه تا جایی که می توانیم رفتار و شیوه بزرگان دین را الگو قرار داده و در عمل به آنان همت بکنیم. امام حسین و یارانش به خوبی آگاه بودند که خوشبختی را تنها می توان با جلب رضایت خدای متعال به دست آورد. پیش از ایشان نیز صحابه بسیاری در جنگ ها شهید شده و به عرش اعلا دست یافتند. نبرد میان حق و باطل ادامه خواهد داشت ، وعده الهی است که روزی می رسد تا پلیدها به زباله دان تاریخ پیوست شوند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر