c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-09-16_08-35-37.jpg

 

 

ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده - شعارهای انتخاباتی،دیدگاه‌ها و برنامه‌ های رئیس جمهور محترم،تأکیدات و توصیه‌های رهبری با اولویت مهار تورم، بهبود وضعیت معیشتی و ساماندهی امور اقتصادی کشور،بستری برای مطالبه‌گری جامعه شد .

 

چشمانی در انتظار تحقق برنامه‌ها آن هم زود بازده و تسکینی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم دوخته شد و انتظار آن است که اولین گام‌ها و اقدامات دولت چهاردهم پس از استقرار،تسکین یا درمان دردهای متورم اقتصادی باشد .

از این سو،خشت اول برنامه‌های دولت وفاق مبنای نگاه جامعه قرار می‌گیرد .

حال با گذشت اندک زمان از استقرار دولت وفاق،خشت اول برنامه‌های اقتصادی چگونه چیده شد ؟

با اینکه همه برنامه‌ها،دیدگاه‌ها و توصیه‌های رئیس دولت چهاردهم و تأکیدات مقام معظم رهبری بر بهبود شرایط معیشتی بوده است،لیکن اقدامات دولت چهاردهم در بنای خشت اول اقتصادی مسیر دیگری را پیموده است و اگر اینگونه چیده شود تا ثریا و پایان دولت هم کج خواهد رفت و اصلاح پذیری نخواهد داشد .

✓ افزایش قیمت انواع نان در آغازین روزهای فعالیت دولت
✓ ابلاغ بخشنامه اخذ مالیات از حقوق بازنشستگان از سوی معاون اول
✓ افزایش خرید خدمات عمومی چون حمل و نقل،مراکز ورزشی و فرهنگی و ... در کشور بالاخص شهرهای بزرگ
✓ افزایش قیمت سرویس‌های مدارس و شهریه مدارس غیرانتفاعی و هیئت امنایی و محدود بودن مدارس دولتی
✓ افزایش قیمت خرید اقلام مورد نیاز و ضروری خانواده‌ها از شوینده‌ها،لبنیات ، پروتئین،حبوبات و ...
✓ افزایش قیمت خدمات پزشکی و داروها بویژه داروهای بیماری های خاص و ...


این اقدامات در کنار سایر فشارهای اجتماعی و فرهنگی سردرگمی ورزشکاران برای برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ، وضعیت چمنهای زمین های فوتبال و کمبود تجهیزات ورزشی و برای ورزشکاران المپیکی و ...
✓ رشد جمعیتی مهاجرین افاغنه و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی آن
✓ کمبود داروها در داروخانه ها
✓ ناترازی و فاصله طبقاتی بین کارکنان دولت در دستگاه‌ها اعم از تسهیلات و وام‌های مدیران و کارکنان دستگاه‌های اقتصادی از بانک،بیمه،گمرگ و اقتصاد و دارایی،نفت،پتروشیمی و ... نشانگر چینش خشت اول دولت چهاردهم در حوزه اقتصاد است که به سمت کجی در حال احداث بنا می باشد .
✓ از سویی اقدامات چون پیگیری مطالبات پرستاران،فرهنگیان،پرداخت دیون داروخانه ها،اجرای نظام همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان و سیاست‌های ارتباط خارجی که مورد تحسین و تقدیر مردم می باشد و انتظار دارند که آسیب‌ها و نارسایی‌های حوزه اقتصاد،معیشت و سفره های مردم با اولویت در دستور کار دولت چهاردهم قرار گیرد و در اولین فرصت خشت محکمی از بنای اقتصادی با مهار تورم،حفظ ارزش پول ملی و کنترل قیمت خرید کالا و خدمات را زیرساخت نمایند تا اثرات آن اقدام در سفرهای مردم مشهود شود .
بنای مستحکم از عدالت،مردم داری،فساد ستیز،عدالت خواه و یکسان نگری در خدمات اجتماعی برای همه اقشار جامعه را از دولت وفاق که با اعتماد ملی مردم و مجلس شورای اسلامی به روی کار آمد ساخته شود .

 

نکته: انتشار یادداشت های رسیده لزوما به معنای بیان دیدگاه این رسانه نمی باسد و در راستای گسترش اطلاع رسانی است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر