c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000000----------______-------.jpg

ترکمن سسی-روز جمعه نشست انتخاباتی با حضور تعدادی از فعالان انتخاباتی گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،روز جمعه ششم اسفند ماه نشست انتخاباتی با حضور برخی از فعالان انتخاباتی در گنبدکاووس برگزار گردید.

 

نور محمد نمازی یکی از لیدرهای یاشولی های انتخاباتی سنتی گنبدکاووس از موضع غرور و فخر با ادبیات تمامیت خواهانه جریان های انتخاباتی گنبدکاووس را سه گروه معرفی و یاشولی های انتخاباتی را جریان اصلی و منحصر دانست.

 

نمازی با غرور خاصی از موضع قدرت صحبت نمود و گروه های دیگر انتخاباتی گنبدکاووس را تحقیر کرد.

 

شناخت این لیدر یاشولی های انتخاباتی سنتی از ده ها گروه مجازی و واقعی انتخاباتی در عرصه انتخابات گنبد به گونه ای است که فقط  به سه گروه آشنایی دارد،وی هیچ گونه سهم،جایگاه انتخاباتی،حق و حقوقی برای سایر گروه های انتخاباتی ترکمنهای گنبدکاووس قائل نیست.

 

اظهارات نمازی با واکنش شدید الحن حاضران مواجه شد.

 

مرد بابایی از پیشکسوتان انتخاباتی شاخص گنبدکاووس گفت:شما در خصوص بحث اصلاح ساختار یاشولی گری انتخاباتی در حالی دور هم جمع شده اید که نیروهای اصلی طراح یاشولی های سنتی،پشت پرده مشغول انجام کارهای خویش هستند و حتی این جمع را لایق ندانستند که در آن حضور پیدا کنند،آنها کجا هستند؟

 

بابا بابایی از فعالان قدیمی انتخابات گنبدکاووس با اشاره به تعیین کمیته معیار تصریح کرد:هنگامیکه من کمیته معیار را تدوین کردم،نود بند داشت که شما هفتاد بند را قیچی و تحریف کردید که نتیجه آن انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی و ائتلاف یازده بود که باعث شکاف های عمیق تری شد.

 

وی تاکید کرد:اگر بنا بر ساختار مشترک باشد،قطعا باید مرکزیت واحد با حضور گروه های متفاوت انتخاباتی تعریف شود.

 

امان محمد خوجملی با انتقاد صریح از پیشنهاد یاشولی های انتخاباتی سنتی مبنی بر اینکه فهرست مرکزیت یاشولی های سنتی 35 نفر باشد و سایر گروه ها حق دارند 15 نفر معرفی کنند،گفت:اگر یاشولی های سنتی انتخاباتی به دنبال تعامل هستند،چرا اجازه نمی دهند تا نیروها هم تراز و برابر باشند؟چرا نباید از هر گروه 35 نفر حضور داشته باشند و توازن قوا برقرار باشد؟

 

خوجملی تاکید کرد:سایر قسمت ها و کارهای اجرایی باید با حضور متوازن و برابر گروه های متفاوت جلو برود و پیشنهاد شما نشان می دهد که قصد دارید وزن انتخاباتی و نفوذ گروه های دیگر را کم تر کنید.

 

مهندس خواجه محمد نیک رفتار با اشاره به سابقه یاشولی های انتخاباتی سنتی گنبدکاووس و آسیب شناسی رفتارهای آنان گفت:رفتارهای یاشولی های انتخاباتی گنبدکاووس به اندازه کافی برای ما درس های آموزنده ای داد،بنابراین اگر در انتخابات آتی قرار بر شکل دهی ساختار اجماع واحد و همسو باشد،اولین عمل دعوت از تمامی گروه ها و حضور آنان در چارت تشکیلاتی ساختار اجماع و تصمیم گیری ها به اتفاق حضور تمامی نیروها است.

 

از حاضران چندین نفر معترض بودند،به عقیده این افراد در شرایطی که تمامی گروه های انتخاباتی حضور ندارند هیچ ترکیبی برای مرکزیت مشخص نکنید و درخواست کنید تا تمامی گروه ها حضور داشته باشند.

 

این نشست از نظر بسیاری اوضاع را بدتر و شکاف ها را عمیق تر کرد و از سویی دیگر به منتقدین و معترضین یاشولی های سنتی انتخاباتی،انگیزه داد تا خود آنها تدبیر مستقلی جهت اجماع بیاندیشند.

دیدگاه‌ها  

+6 #1 امانی 1395-12-08 20:42
به اندازه کافی مردم ،این یاشولی های سنتی را شناختند.
باید روش و راهکاری را انتخاب کرد که نقش اینها کمتر شود.
نقل قول کردن
0 #2 مهمان 1395-12-09 10:29
بنده همیشه به ایشان بااحترام نگاه میکردم وحق استادی به من داشتند ولی زمانی که اخبار انتخابات چند دوره اخیررادنبال میکنم تردیدجدی دارم.نخست خود ایشان بایدعزت واحترامش را نگه دارد تا به احترام ازایشان یاد شود.ولی متاسفانه.......؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
+2 #3 تایماز 1395-12-11 15:29
بهترین راه رسیدن به توافق عادلانه براساس مساوی بودن تعداد است یا اینکه راهکار اقای طاهر سارلی اجرایی شود و بقول خودش تمامی خاک خوردگان انتخابات و افراد باتجربه یکجا جمع شوند و تصمیم درست بگیرند
نقل قول کردن
+2 #4 ییگیت 1395-12-11 20:52
یاشولی همانطور که از اسمش پیداست کارش میانجیگری است و مصالحه و سازش نه اینکه خود را درگیرپشت پرده انتخابات کند-دلش باید صاف و ساده و صادق باشد-تعصب و غیرت داشته باشد -طرفدار حق باشه نه طرفدار سمت.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر