c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-03-01_22-31-07.jpg

 

ترکمن سسی - دبیر ستاد انتخابات گلستان از حضور چهار هزار عامل «اجرایی، نظارت و بازرسی» در برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس خبر داد و گفت: ۲۳۰ شعبه برای اخذ آرای واجدین شرایط در این شهرستان مرزی پیش‌بینی شده است.


به گزارش ترکمن سسی از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی احمدی روز یکشنبه اظهار کرد: از مجموع شعب اخذ رای پیش بینی شده برای این حوزه انتخابیه ۲۰۳ شعبه در بخش مرکزی و شهر گنبدکاووس و ۲۷ شعبه نیز در بخش مرزی داشلی‌برون مستقر است.
وی ادامه داد: شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.
مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان همچنین گفت: این استان شمالی هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که از ۶ حوزه انتخابیه با رای مردم برگزیده می‌شوند.
احمدی با یادآوری اینکه در انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، تکلیف پنج حوزه انتخابیه گلستان مشخص و اعتبارنامه منتخبان نیز صادر شد، افزود: در حوزه انتخابیه گنبدکاووس که هیچ یک از نامزدها نتوانستند حدنصاب رای برای ورود به مجلس شورای اسلامی را کسب نمایند، ۲ نامزد که حایز بیشترین رای شدند، به دور دوم راه یافتند.
وی اضافه کرد: تمرکز ستاد انتخابات گلستان همانند دور نخست دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان، تحقق راهبرد رهبر معظم انقلاب در قالب کلید واژه «رسام» یعنی «رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت مردم» در این رخداد مهم سیاسی است.
احمدی ادامه داد: گلستان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در اجرا و میزان مشارکت مردم در این عرصه جزو استان‌های برتر کشور بود.
دبیر ستاد انتخابات گلستان همچنین بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس اندیشیده شده و دوره‌های آموزشی برای عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی برگزار شده است.
احمدی، گنبدکاووس را از شهرستان‌های تاریخی و مذهبی گلستان و نیز رنگین کمان اقوام این استان دانست و گفت: زندگی مسالمت آمیز همراه با وحدت اقوام ساکن در این شهرستان از جمله «ترکمن‌ها، ترک‌ها، سیستانی‌ها و فارس‌ها» زبانزد است و امیدواریم آنان با حضور پرشور در انتخابات ۲۱ اردیبهشت، برگ زرین دیگری را برای این شهرستان رقم بزنند.
«قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه گنبدکاووس و بخش داشلی برون برای کسب کرسی نمایندگی تلاش می‌کنند.
در مرحله نخست انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند.

 

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر