c_300_250_16777215_10_images_23427.jpg


 ترکمن سسی - پنج شبانه‌روز جست‌وجوي پليس،‌ تيم‌هاي امدادي و ده‌ها نفر از مردم بومی و غیر بومی منطقه براي پيدا كردن دختربچه‌ 4 ساله كلاله‌اي، با پيدا شدن اين دختربچه پايان يافت.


کانال خبری پلیس گلستان نوشت: پلیس در کنار تلاش هایی که برای پیدا کردن کودک انجام می داد، اما به واسطه وظایف ذاتی خود همه سناریوها از جمله ربوده شدن یسنا را نیز پنهانی مد نظر داشته و بوسیله کارآگاهان زبده خود پیگیری می کرد.
بعد‌ازظهر یکشنبه ۹ اردیبهشت پليس استان گلستان در جريان گم شدن دختربچه 4 ساله‌اي به نام يسنا در روستاي «يلي‌بدراق» شهرستان كلاله قرار گرفت.
بررسي‌ها نشان مي‌داد كه آن روز خانواده يسنا برای کار به مزرعه رفته بودند اما زماني كه سرگرم كار بودند، بر اثر غفلت، يسنا از آنها فاصله گرفته و در ميان گندم‌زارهاي منطقه ناپديد شده بود.
سردار دادگر، فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به دستگیری دو نفر از عوامل ربایش یسنا در یکی از روستاهای کلاله گفت: پس از گم شدن دختربچه خردسال بود كه تلاش ماموران پليس، تيم‌هاي هلال‌احمر و ده‌ها نفر از مردم منطقه براي پيدا كردن او شروع شد.
سردار محمدسعید فاضل‌دادگر، فرمانده انتظامي استان گلستان با اعلام جزئيات تازه از پيدا شدن يسنا گفت: بدنبال اعلام مفقودی دختربچه کلاله ای در روز یکشنبه نهم اردیبهشت، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
به گفته وی از اولین لحظه پس از اعلام خبر به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱٠ ، عوامل گشت انتظامی به همراه فرمانده بخش پیشکمر به محل اعزام و صحت موضوع را تایید کردند.
سردار دادگر افزود:  سپس با توجه به حساسیت موضوع کارشناسان  پلیس اطلاعات و آگاهی شهرستان و سرتیم اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان و رییس پلیس آگاهی استان به محل اعزام شدند.
فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد:  این اقدامات پلیس در کنار تلاش های بی وقفه گروه های مردمی، بسیج و بویژه هلال احمر بود که جستجوهای میدانی را انجام می‌دادند.
سردار دادگر اظهار داشت:  پلیس همه سناریوهای احتمالی را همزمان پیگیری می کرد و با هماهنگی های به عمل آمده بهترین سگ های زنده یاب که در جستجو‌های ساختمان پلاسکو عملکرد بسیار مطلوبی داشتند را از تهران درخواست و در منطقه بکار گرفت.
وی گفت: با بدست آمدن سرنخ‌هایی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان از ربایش کودک از روز سوم و با لحاظ نگرانی‌های فراوان بابت حفظ جان کودک و سلامتی وی در اولویت قرار گرفت.
وی گفت: پلیس بیش از ۵٠ نفر را به عنوان مطلع و سه نفر را به عنوان مظنون مورد تحقیق و بازجویی قرار داد و به اين ترتيب دامنه اشراف اطلاعاتی خود را گسترش داد و در نهايت سه مظنون از بين اين افراد شناسايي شدند كه يكي از آنها بازداشت شد.  
وي گفت: ربایندگان پس از این که متوجه شدند در تور اطلاعاتی پلیس قرار گرفته اند، عرصه را بر خود تنگ دیده و برای رد گم کنی و فرار از چنگ قانون با توجه به آشنایی به منطقه در یک فرصت مناسب کودک را در مزارع محل رها کردند.
رئيس پليس استان گلستان ادامه داد: این اتفاق در اثنای این تحقیقات و جستجوها در عصر روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت افتاد و یکی از کایت سواران نیشابوری در حین پرواز در منطقه، حضوری مشکوک در بین مزارع کلزا را اعلام می کند که بلافاصله یکی ازتیم های پلیس به همراه سگ زنده یاب خود را به یسنا رسانده و او را در آغوش کشیده و در بین خوشحالی مردم تحویل خانواده اش داد.
به گفته  سردار فاضل‌دادگر، تحقیقات پس از پیدایش کودک از مظنونین اصلی با شدت و جدیت ادامه یافت تا این که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آنها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر و پس از بازجویی های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی استان گلستان در پایان با اشاره به اینکه تحقیق از متهمان ادامه دارد، اظهار داشت: جا دارد از همکاری نزدیک اداره کل اطلاعات استان  تقدیر و تشکر کنم. این حادثه بار دیگر اتحاد و همدلی مردم استان گلستان را که سرزمین برادری نامیده می شود را به اثبات رساند.


دیدگاه‌ها  

0 #1 نرگس 1403-02-17 11:54
ما مازندران هستیم. همه ما نگران یسنا جان بودیم ...
نقل قول کردن
0 #2 کاربر 1403-02-17 11:56
سلام، ما از سمنانیم. واقعا نگران بودیم برای سلامتی یسنا ی عزیزمون و مادر زحمتکش. تبریک میگم که پیدا شد و سالمه
نقل قول کردن
0 #3 حمید 1403-02-17 11:57
همدلی همه مردم ایران زمین دیدنی بود
نقل قول کردن
0 #4 موسی 1403-02-17 11:58
خیلی دوست دارم بدونم کار کی بوده و علتش چی بوده؟
نقل قول کردن
0 #5 قاری 1403-02-17 14:14
ایران و مردمانشان یار و یاور همدیگر و یاور محرومان هستند.
نقل قول کردن
0 #6 سرزمین سبز 1403-02-17 14:15
دست همتون درد نکنه بابت همکاری و همدلی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر