c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-02-25_12-52-34.jpg

 


 

ترکمن سسی - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان از میزبانی استان در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری اطلاعات خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، حمزه کرایلو گفت: بزرگترین رویداد مهارتی در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مسابقات ملی مهارت است که بستری مناسب برای ایجاد رقابت‌های علمی و سالم بین مهارت‌ آموختگان و نیز عرصه کشف استعدادهای مهارتی در سطح جامعه به شمار می‌آید.
وی افزود: هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت، ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در بین جوانان کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی و تبیین اهمیت و نقش آن در توسعه اقتصاد، جلب نظر مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز در توسعه آموزش‌های مهارتی، ظرفیت سازی در بین بنگاه‌های اقتصادی، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، صنایع و صنوف برای مشارکت حداکثری در این رویداد، رشد انگیزه‌های اجتماعی برای کسب مهارت، افزایش بهره وری آموزش‌های مهارتی، ارتقاء و تکمیل مهارت به اقشار مختلف در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهی با چشم انداز بستر سازی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار است.
کرایلو بیان کرد: بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری اطلاعات به میزبانی استان گلستان از تاریخ 12 لغایت 16 اسفند برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان اظهار کرد: این مسابقات در 5 رشته پردازش ابری، توسعه نرم افزارهای موبایل، طراحی و توسعه وب، مدیریت سیستم های تحت شبکه و راهکارهای نرم افزاری برای تجارت با 73 شرکت کننده از 28 استان به رقابت می پردازند.

دیدگاه‌ها  

0 #1 سلیمان گرکز 1401-12-06 22:41
امروزه مهارت آموزی نیاز مبرم جوانان است. متاسفانه اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز آموزش های نظری می بینند و کمتر به آموختن آن و مهارت که با درد کسب کار و شغل بخورد بها می دهند. دولت باید بخش های آموزش فنی و حرفه ای را دوچندان تقویت و حمایت کنند تا جوانان ما با مهارت لازم وارد بازار کار و تولید بشوند.
نقل قول کردن
0 #2 سلیمان گرکز 1401-12-06 22:45
هر منطقه ای قابلیت ها و ظرفیت های خاص خودشو داره چه بهتره آقایون مسئول به تناسب پتانسیل و نیاز هر منطقه آموزش های مهارتی به جوانان را در اولویت قرار بدهند تا در ایجاد اشتغال و ارتقای سرانه درآمدی شهروندان خدمتی کرده باشند.
این کارها نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دارد. دقیقا وظیفه مدیران متولی این حوزه است. جوان ضرورتا حسب نیازها و علایق حرکت می کند و این مدیران هستند که مسیر را برای رشد جوانان هموارتر بکنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر