c_300_250_16777215_10_images_10642.jpg

 

ترکمن سسی - تفاهم نامه اجرای پروژه پتروشیمی گلستان با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان و دکتر علی عسگری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به امضا رسید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان در آیین امضای این تفاهم نامه که امروز سه شنبه ۴ بهمن باحضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، مقرر گردید هلدینگ خلیج فارس از طریق افزایش سرمایه در راه اندازی پروژه پتروشیمی گلستان سرمایه گذاری نماید.
بر اساس این تفاهم نامه استانداری گلستان متعهد می شود تمامی فرایند ها و اقدامات لازم را از طریق فرابورس جهت واگذاری سهام مجتمع پتروشیمی گلستان، پس از افزایش سرمایه در چارچوب مقررات و ضوابط قانونی تسهیل و تسریع نماید.
بنا بر این تفاهم نامه استانداری گلستان متعهد می گردد تمامی اقدامات لازم جهت تسریع در فرآیند تامین امکانات زیربنایی همچون آب ، برق،گاز، تلفن و سایر زیرساخت ها جهت اجرا و تکمیل پروژه اخذ مجوزهای زیست محیطی و مجوزهای قانونی جهت تامین خوراک گاز را معمول نمایند.
بر اساس این تفاهم نامه هلدینگ خلیج فارس تمامی اقدامات لازم در فرایند افزایش سرمایه تحت نظارت فرابورس را انجام خواهد داد. همچنین این هلدینگ سرمایه گذاری تلاش خود را جهت آماده سازی هرچه سریعتر پروژه در راستای اهداف کلان نظام به کار خواهد گرفت و شرایط لازم را به منظور اشتغال زایی مناسب در منطقه و به کارگیری نیروهای متخصص و فنی بومی انجام خواهد داد.
لازم به ذکر است پروژه پتروشیمی گلستان ۱۷ سال قبل با بیش از ۹۱ هزار سهامدار عمومی کلنگ زنی شد ، اما متاسفانه در طول سالیان گذشته گره های اجرای آن افزایش یافت.
 دولت سیزدهم و در راس آن رئیس جمهور محترم و رئيس محترم قوه قضائیه یکی از اصلی ترین برنامه های خود در گلستان را رفع گره کور پتروشیمی گلستان قرارداده و خوشبختانه با حمایت همه جانبه در طول قریب به یک سال مسئله پتروشیمی گلستان رفع گردید و این پروژه با امضای تفاهم نامه فی مابین استاندار گلستان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس وارد فاز اجرایی شد.
گفتنی است در این مسیر حمایت نماینده محترم ولی فقیه، رئیس کل دادگستری استان، ، دادستان محترم مرکز استان مجمع نمایندگان گلستان، همراهی و حمایت وزیر نفت و همچنین مراجع ذیصلاحی همچون دیوان محاسبات و صندوق توسعه ملی موجب شد امروز استان گلستان و مردم شریف آن شاهد انعقاد این تفاهم نامه باشند و امید می رود با تلاش های دولت صادق الوعد این پروژه در زمان بندی تعیین شده به محصول و اشتغالزایی برسد.

c_300_250_16777215_10_images_10644.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر