c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-01-17_20-26-46.jpg

 

ترکمن سسی - به پیشنهاد دهیار و شورای اسلامی روستای حاجی قوشان و اداره ورزش و جوانان با نامگذاری سالن ورزشی این روستا از توابع بخش مرکزی به نام شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی موافقت شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، حمید گوگلانی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای نظارت بر نامگذاری شهرستان گنبدکاووس با اعلام خبر فوق افزود: با توجه به اینکه نام اماکن و معابر می تواند هویت‌بخش و یا تقویت‌کننده عناصر هویتی و احساس تعلق مردم ساکن در شهرستان باشد، بزرگترین و اصلی ترین رویکرد و معیار این شورا برخورداری از پشتوانه فکری، علمی، مردمی و دینی در نامگذاری است.
گوگلانی خاطر نشان کرد: در انتخاب نام معابر و اماکن جدید شهرستان، استفاده از اسطوره های ارزشی، ملی، ورزشی و علمی شهرستان مد نظر است و مختومقلی فراغی یکی از چهره های ماندگار تاریخی با هویت دینی، مذهبی، ملی و حتی بین المللی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس تصریح کرد: مختومقلی فراغی با خلق شعر های بی بدیل خویش با مضامین اجتماعی، سیاسی، دینی و عرفانی، گلزاری معنوی از خود به یادگار نهاده است و روستای حاجی قوشان نیز زادگاه مختومقلی فراغی است و همچنین این روستا در مسیر زیارتگاه خالد نبی قرار دارد.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر