c_300_250_16777215_10_images_77870.jpg

 

ترکمن سسی : یادداشت - همراهی مردمی و ارتقای نرخ مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کنار واکسیناسیون گسترده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و استان نقش اساسی را دارد.



براساس آمارهای فعلی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه هم اکنون بین ۴۴ تا ۴۷ درصد نوسان دارد درحالیکه این نرخ مشارکت مردمی باید به 90 درصد برسد.

مسلما این فاصله تنها با ارتقای نرخ مشارکت و همراهی مردمی و اقدام جدی هر فرد با زدن ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی، عدم تجمع های بی مورد و تردد ممکن خواهد بود. البته در این راه استفاده از تمام ظرفیت های اطلاع رسانی و تشویق مردم به مشارکت کارساز است.

همه می دانیم که محدودیت های کرونایی ناشی از مصوبات ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا برای جلوگیری از ابتلا و کاهش تلفات انسانی کرونایی و رمز موفقیت این برنامه ها همراهی مردمی است.

در همه این مصوبات از سفر، تردد و تجمع ، مخاطبان عموم مردم هستند و در صورت عدم همراهی مردمی قطعا این برنامه ها منجر به نتیجه نخواهد شد و باز این مردم هستند که آسیب می بینند.

لازم است تا هر شهروند در جامعه باید با حس مسولیت فردی و اجتماعی زدن ماسک ، عدم تردد و تجمع و توصیه به دیگران برای رعایت دستورالعمل پیشگیری از شیوع کرونا را وظیفه اجتماعی خود بداند تا شاهد پیشرفت در این مسیر باشیم.

نکته ای که در این میان اهمیت دارد این است که هر فرد علاوه بر خود از دیگران بصورت جدی برای جلوگیری از تلفات کرونا مطالبه نمایند.
   
زنگ خطر کرونا از مدتها قبل نواخته شده است و امروز با دو رقمی شدن تلفات کرونا در گلستان این زنگ خطر بیش از هرزمانی شنیده می شود.

بهرحال وضعیت استان خطرناک و نگران کننده است و ضروری است و این نکته در صحبت های مسئولان نیز مشهود است.

دکتر بهمن ایری رئیس شبکه بهداشت شهرستان گمیشان می گوید: طی یک هفته اخیر ۳ نفر از عزیزان شهرستان گمیشان به علت بیماری کرونا فوت کردند که یک نفر خانم ۵۰ ساله بود و همچنين ۲۰۰ نفر در طی یک هفته اخیر تستشان مثبت گزارش شده است.

غلامعلی کوهساری نماینده مردم رامیان و آزادشهر می گوید: در حال حاضر ۱۲۰۰ نفر در استان گلستان بستری هستند که به دلیل کاهش ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها، بسیاری از بیماران کرونایی کف زمین بیمارستان‌ها خوابیده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز می گوید: شمار فوتی های کرونا دو رقمی و شمار بستری ها چهار رقمی شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد‌.

درنهایت اینکه یک همکاری و همت حداقل دو هفته ای لازم است تا از این شرایط بسیار جدی عبور بکنیم.

به قلم : نورمحمد دانشمند، مدیر مسئول

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر