c_300_250_16777215_10_images_77867.jpg

 

گنبدکاووس : ترکمن سسی - نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: دهستان‌های بخش مرکزی این شهرستان به عنوان یکی از بزرگترین بخش‌های کشور از نظر تعداد روستا و جمعیت قابلیت تبدیل به چهار بخش مجزا را دارد.



 امانقلیچ شادمهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درخواست ایجاد چهار بخش جدید با ۱۳۲ روستای دارای کد شناسایی و حدود ۴۰ نقطه جمعیتی دارد به اداره کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری وزارت کشور داده شده است.

وی افزود: بخش مرکزی گنبدکاووس چهار دهستان آق آباد، باغلی مرامه، سلطانعلی و فجر با جمعیت تقریبی ۱۹۰ هزار نفر دارد که به سبب پراکندگی روستاها و جمعیت بالای آن از وزارت کشور درخواست شده تا هر یک از این دهستان‌ها به یک بخش مستقل و یا در مجموع به ۲ یا سه بخش مجزا تبدیل شوند.

 شادمهر اضافه کرد: درخواست تبدیل بخش مرکزی گنبدکاووس به چهار بخش در راستای پاسخ به مطالبه مردم و به منظور بهبود مدیریت، تخصیص اعتبارات لازم به هر یک از بخش‌ها برای انجام زیرساخت‌های مورد نیاز و خدمات رسانی بهتر به اهالی آن در دست پیگیری است.

 نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارتقای روستای کُرند از توابع بخش مرزی داشلی برون این شهرستان به شهر نیز که از مطالبات بیش از یک دهه‌ای مردم این روستا است در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.

 شهرستان گنبدکاووس حدود ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و حدود ۱۷۰ روستا و در گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع سکونت دارند.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر