c_300_250_16777215_10_images_77854.jpg

 


ترکمن سسی - مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: علیرغم کاهش 5 درصدی متوسط بارندگی تیرماه در استان، همچنان خشکسالی شدید در نیمه شرقی و خشکسالی متوسط در نیمه غربی استان ادامه دارد.



به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان، نوربخش داداشی مدیر کل استان در گفتگوی خبری و در تحلیل شرایط آب و هوایی تیرماه  1400  استان گفت :

میانگین بارش تیرماه سالجاری استان  16.9 میلیمتر بوده است، که این مقدار نشان می دهد 5 درصد نسبت به متوسط  این ماه کاهش  بارش رخ داده و  بیشترین میزان بارش در ایستگاههای سینوپتیک استان در مراوه تپه به میزان 76.6 میلیمتر  وکمترین مقدار بارش به میزان 2 میلیمتر در ایستگاه اینچه برون اتفاق افتاده است که این مقادیر به سبب بارش های نقطه ای در استان بوده و علیرغم کاهش 5 درصدی بارش نسبت به میانگین این ماه همچنان خشکسالی شدید در نیمه شرقی و خشکسالی متوسط در نیمه غربی استان ادامه دارد.

داداشی در ادامه به وضعیت دمایی استان اشاره نمود و گفت : در تیرماه  1400 میانگین دمای ایستگاههای سینوپتیک استان 31 درجه سانتیگراد بوده است بطوریکه 2.2 درجه نسبت به متوسط تیر ماه افزایش داشته و افزود: وقوع دمای حداکثر 50.2 درجه سانتیگراد در گنبدکاوس در تاریخ 14/04/1400 رکورد وقوع دمای حداکثر در استان را شکست و در این روز گنبد کاوس گرمترین شهر کشور بود و حداقل دمای رخ داده در تیر ماه به میزان  19.8 درجه سانتیگراد در کلاله  به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: در تیر 1400 میانگین ساعات آفتابی ایستگاههای سینوپتیک استان   287 ساعت و میانگین تبخیر  ایستگاههای سینوپتیک استان  276 میلیمتر بوده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر