c_300_250_16777215_10_images_77841.jpg

 


گلستان : ترکمن سسی - منتظری گفت: با پیگیری مجمع نمایندگان استان گلستان وزارت نیرو با تأمین بخشی از آب شرب استان از طریق شیرین سازی آب دریای خزر موافقت کرد.




به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، «غلامرضا منتظری»  گفت: یکی از مشکلات جدی کشور به ویژه استان گلستان  موضوع تامین آب آشامیدنی و کشاورزی است و این مهم یکی از دغدغه های اخیر مجمع نمایندگان استان گلستان به شمار می رود.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان ادامه داد:  متاسفانه بخش عمده ای از تامین آب آشامیدنی استان گلستان با تکیه بر استفاده از ظرفیت چاه ها و منابع زیرزمینی است و این روند برای ادامه استان مطلوب نیست و باعث کاهش مقاومت خاک و آسیب های فراوان به سفره های زیرزمینی می شود.

منتظری بیان کرد: مجمع نمایندگان گلستان از زمانی که لایحه بودجه 1400 مطرح شد یکی از اولویت های جدی خود را رفع مشکل کم آبی استان قرار داده و اقدامات مختلفی از جمله احداث سد را پیگیری کردند.

وی بابیان اینکه مجوز احداث سدمیرداماد به منظور تامین آب شرب استان در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: این مسئله در سطح کشور جزو معدود مجوزهایی بود که برای استان گلستان صادر شد ولی با این وجود این سد نیز نمی تواند تمامی نیازهای استان را پاسخ دهد.

این مقام مسئول بیان کرد: در نشست های تخصصی مجمع نمایندگان، استاندار و مدیران محترم آب منطقه ای و فاضلاب به این جمع بندی رسیدیم که مقرون به صرفه ترین روش تامین آب شرب در استان استفاده از ظرفیت دریای خزر است و شیرین سازی آب دریا می تواند راهکار موثری برای استان باشد.

منتظری بیان کرد: در بودجه 1400 ردیفی برای این امر اختصاص پیدا کرد و پیگیری های جدی مجمع نمایندگان، استاندار و مدیران آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان به بار نشست و وزارت نیر با شرین سازی آب دریا به منظور رفع مشکلات تامین آب شرب گلستان موافقت کرد.

وی افزود: تقاضای استان گلستان این است که بتوانیم با توجه به مجوز صادر شده حدود 32 میلیون مترمکعب از آب دریا را برای آب شرب گلستان مورد استفاده قرار دهیم و پیش بینی می شود تا سال 1425 بخش قابل توجهی از آب شرب استان از طریق شیرین سازی آب دریا  برطرف شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه کار مطالعات شیرین سازی آب دریای خزر به زودی آغاز می شود، ابراز داشت: برای اینکه بتوانیم 50 میلیون مترمکعب آب شیرین در اختیار مردم استان قرار دهیم باید مجوز 100 میلیون مترمکعب شیرین سازی دریای خزر را دریافت کنیم  که در حال پیگیری این مسئله هستیم.

منتظری تاکید کرد: همچنین وزارت نیرو با  استفاده از آب دریا برای بخش کشاورزی و آبزی پروری در سواحل دریا به ویژه منطقه گمیشان  موافقت کرده و در این خصوص دغدغه هایی داشتیم چراکه یکی از صنایع دارای مزیت در استان آبزی پروری است و بهترین ماهی ها و بهترین میگو شمال کشور در گلستان تولید می شود  که خوشبختانه مجوز آن صادر شده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر