c_300_250_16777215_10_images_77822.jpg


ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت یکه سعود هدف برخی شبکه های ماهواره ای و توهین کنندگان به مقدسات اسلامی را تلاش ناکام آنها برای ایجاد شبه و خدشه به وحدت امت اسلامی عنوان کرد.



رحیم آخوند صمدی امام جمعه اهل سنت شهر یکه سعود از توابع استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی با تاکید بر این که برخی شبکه های ماهواره ای معاند که تفکرات دو جریان تفرقه آمیز شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را با هدف ایجاد شبهه و تفرفه در میان مذاهب کشورهای اسلامی و مسلمانان سایر بلاد ترغیب و تشویق می کنند، گفت: دشمنان راهبردشان این است که از طریق محتوای رسانه ای مسموم شبه افکنی بکنند و به اهداف شوم خود که تضعیف امت اسلامی است، دست یابند.

این عالم اهل سنت افزود: آنها در راستای رویکردهای خصمانه خود از هر فرصتی برای تخریب چهره علمای اهل سنت استفاده کرده و تلاش دارند تا با بهره گیری از این حربه فکر و ذهن مردم را نسبت به علمای دین بدبین نمایند‌.

وی یکی دیگر از مهمترین اهداف دشمنان و سرسپردگان آنها در شبکه های معاند نظیر وصال و کلمه را اختلاف افکنی در میان کشورهای خاورمیانه خواند و اظهار داشت: حقیقت آن است که بیشتر منایع غنی خاورمیانه و در اختیار کشورهای اسلامی قرار دارد و این موضوع ابرقدرت ها را به این فکر انداخته است تا با اختلاف افکنی در میان کشورهای منطقه از اتحاد آنها علیه اسرائیل غاصب بکاهند.

امام جمعه اهل سنت یکه سعود تصریح کرد: امروز بخوبی می دانیم که رویکرد شبکه های معاند علیه دین و امت واحده است و چنانچه اگر روزی مسلمانان بتوانند وحدت را به معنای واقعی تعریف کرده و دلسوز منافع یکدیگر باشند، هیچ قدرتی نخواهد توانست سودای تجاوز به حریم سرزمین های اسلامی را در سر بپروراند.

آخوند صمدی برخورد آگاهانه علما و روحانیون در مقابله با سیاست های تفرقه آمیز شبکه های معاند و ایجاد روشنگری در جامعه را گامی رو به مثبت عنوان کرد و افزود: همین روشنگری و آشکار کردن ماهیت دوگانه وحدت شکنانه و دین ستیزی برخی شبکه های ماهواره ای باعث شده است تا نسل پویا و جوان ما در نتیجه ارتباط بیشتر با علمای صاحب نظر ضمن ارتقای سواد دینی و مذهبی خود و شناخت بیشتر از جریان های رسانه های معاند حضوری آگاهانه در جامعه داشته باشند.

حاج آخوند صمدی یادآور شد: شبکه های معاند هر انتقادی را صدای اعتراض مردم عنوان کرده و علمای اهل سنت منطقه را اگر همسو با جریانات فکری آنها سخن نگوید خائن معرفی می کنند، حال آنکه خیانت به مردم را همان شبکه های گمراه کننده انجام می دهند که سعی در مخدوش کردن دین و دیانت مردم و مقابله با ارزش ها و سرمایه های اجتماعی مردم دارند.

امام جمعه اهل سنت یکه سعود انتشار کلیپی از یک روحانی نما در توهین به امام اعظم ابوحنیفه ( رض) را مصداق بارز یکی از توطئه‌ها بر ضد امت اسلامی خواند و یادآور شد: همانگونه که می دانیم مقام معظم رهبری توهین به مقدسات اهل سنت را حرام اعلام کرده اند، اما متاسفانه گاهی در مسیر همان القائات شبکه های ضد وحدت و توسط یک عامل شیعه انگایسی هر از چند شاهد این مسئله در کشور هستیم.

وی تاکید کرد: البته علمای اهل سنت و مردم صبور و آگاه منطقه عموما از نقشه های پشت پرده از اینگونه ماجراها آگاه هستند و درخصوص اینگونه ماجراجویی ها و صحبت های تفرقه انگیز و ضد تعالیم دینی برخورد منطقی دارند.

آخوند صمدی تاکید کرد: مردم منطقه بخوبی می توانند فرق میان سره و ناسره را از هم تشخیص دهند و اجازه نخواهند داد تا احدی از میان عده گمراهان با توهین به مقدسات باعث خدشه به وحدت و انسجام مذاهب گردند.

وی در پایان با اشاره به تلاش شبکه های معاند و روحانی نماهای همسو یا آنها به بازی با ذهن جوانان و تحریک متعصبان مذهبی جوانان ما گفت: توصیه به نسل در حال پیشرفت این است که در این دنیای بسرعت در حال تغییر و تحول بویژه در عرصه رسانه های مجازی جوانان آگاه ما ارتباط خود را با علمای منطقه گسترش بدهند و برای دریافت پاسخ به شبهات و مسائل مذهبی از ظرفیت علمای آگاه منطقه بهره ببرند.

گفتگو : طاهر جانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر